Fem'de Eğitim
Eğitim Sistemi
Doküman
Sınavlar ve Sonuçları
TeknoFEM
Redoks
Öğrenci Takip Sistemi
Kurslar
Hafta içi
12.Sınıf
11.Sınıf
10.Sınıf
9.Sınıf
Rehberlik
LYS Hakkında Herşey
Ek Yerleştirme
YGS-LYS Sistemi
Meslek ve Ders Seçimi
Sınav Rehberi
Aile ve Eğitim
Tercih Teknikleri
Bir Soru - Bir Cevap
Şubelerimiz
Haberler
Hakkında
Arama
Ara
Adınız ve Soyadınız
Alıcının Adı ve Soyadı
Alıcının E-Posta Adresi
Anasafya
Rehberlik
Sınav Rehberi
Rehberlik
LYS Hakkında Herşey
Ek Yerleştirme
YGS-LYS Sistemi
Meslek ve Ders Seçimi
Sınav Rehberi
Aile ve Eğitim
Tercih Teknikleri
Bir Soru - Bir Cevap
Paylaşın:
Ders Çalışma Planı Yapmanın Yolları
Tarih: 10/4/2013
Ders çalışmadan önce ilk yapmanız gereken şey “Ben neden ders çalışmalıyım?” “Neden okulda başarılı olmalıyım?” sorularına cevap bulmalısınız. Yani bir amaç, bir hedef belirlemelisiniz.
Kendinizi tanımaya çalışın. Çünkü kendinizi ders çalışma alışkanlıkları ve öğrenme açısından ne kadar iyi tanırsanız çalışma düzeninizi buna göre en iyi şekilde planlayabilirsiniz.
Çalışma planı hazırlarken hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılmalıdır. Zor olan veya öğrenirken zorlanılan dersler için verimli çalışma saatleri ayrılmalıdır. Verimli çalışma saatleri, zihnin uyanık olduğu, konsantrasyonun en yüksek seviyede olduğu saatlerdir. Her öğrencinin verimli çalışma saatleri farklı olabilir. Öğrenci eğer verimli çalışma saatini bilmiyorsa kendini izleyerek bunu tespit edebilir.
Çalışma planında her ders için bir çalışma zamanı ayrılmalıdır. Çalışma zamanının standardı yoktur. Her öğrenci, ön bilgisine, dersi anlamamış olmasına vb. birçok kritik durumu dikkate alarak hangi derse ne kadar zaman ayırması gerektiğini planlamalıdır.
Çalışma planında, çalışma süreleri mümkün olduğunca aynı saatler olmalı. Böylece o saatte çalışma alışkanlığı kazanmış olursunuz.
Çalışma planında yer alan dersler, okulda veya dershanedeki ders programına uygun olmalıdır. Örneğin, Pazartesi günü sabah saat 8:00-10:00 arası, okulda matematik dersi varsa çalışma planında Pazartesi öğlenden sonraya matematik dersi konmalıdır.
Bilindiği gibi tekrar verimli çalışmanın vazgeçilmez bir parçasıdır. Yine bildiğiniz gibi tekrar sürekli değil, aralıklı yapıldığı takdirde daha verimli olur. Burada tekrarın çalışma prensibinden çıkan sonuç şudur: “Öğrenme aralıklı yapılmalıdır.” Bu nedenle çalışma planı hazırlarken dinlenme aralarına da yer verilmelidir. Ancak bu aralar çok uzun olmamalı. Uzun aralarda tekrar derse dönmek zor olabilir. İdeal ders çalışma şöyle olmalıdır. 40 dakika ders çalışma, 5 dakika tekrar, 10 dakika dinlenme, daha sonra diğer saatin çalışmasına geçilir, bu şekilde ders çalışmaya devam edilir. Ancak özellikle sayısal derslerde eğer problem çözülmesi gerekiyorsa çözülmeden ara verilmemelidir.
Yapı ve işleyiş bakımından birbirine benzeyen iki ders üst üste çalışılmamalıdır. Örneğin fizik ve kimya dersleri üst süte çalışılmamalı. Eğer bu tür dersler üst üstte çalışılırsa bilgilerin birbirine karışması durumu meydana gelebilir. Bu derslere fizik, tarih, kimya şeklinde çalışma planında yer verilmelidir.
Çalışma planında hep derse yer vermek zorunda değilsiniz. Arkadaşınıza, ailenize, sinemaya vb. birçok sosyal etkinliğe de çalışma planınızda yer verin. Bu ders dışı faaliyetleri planınıza mutlaka saati saatine yazın.
Bu Kategorideki Diğer Başlıklar
Başarıya İnanç
Kararlılık
Güçlü Bir İrade
Keyif Veren Çalışmaktır
Ne Kadar Soru Çözmeli?
Unutmayı Engellemek İçin Neler Yapmalı
YGS’de Son Dönemece Girildi
YGS öncesi FEM Yayın Kurulundan Adaylara Kritik Uyarılar
2013 - LYS Testlerine Yönelik Alan Stratejileri
Çalışma Ortamı, Ders Çalışma Verimliliğini Etkiliyor
Ders Çalışırken Dikkati Etkileyen Faktörler
2010--2012 YGS KONU DAĞILIMLARI
2012 SAYISAL TABAN PUANLARI VE BAŞARI SIRALARI
2012 SÖZEL TABAN PUANLARI VE BAŞARI SIRALARI
2013- ÖSYS Klavuzlar Arasındaki Farklılıklar