YGS öncesi FEM Yayın Kurulundan Adaylara Kritik Uyarılar

Tarih: 06.05.2013

FEM Fizik Yayın Kurulu

  • YGS’ de fizik sınavında 14 soru soruluyor. Bu soruların tamamı ilköğretimde okutulan fen bilgisi dersi ile liselerde okutulan fizik dersinin müfredatı müfredatını kapsıyor.
  • Tüm öğrenciler 8.sınıfın sonuna kadar fen bilgisi ve 9.sınıfın sonuna kadar fizik dersini zorunlu ders kapsamında görüyor.
  • Bu nedenle YGS de 10,11 ve 12 sınıf konularından ileri düzeyde soru çıkması ihtimali pek yok.
  • Ancak 10, 11, 12 sınıflarının konularının sade hali ilköğretimde olduğu için bu konulardan basit düzeyde soru sorulabilir.
  • Geçen yıl yeni fizik müfredatını içeren sorular pek sorulmamıştı. Bu yıl geçen yıl göre daha fazla soru çıkma ihtimali var.

FEM Kimya Yayın Kurulu

  • YGS kimyada bu sene YGS’de geçen yılın paralelinde bir sınav bekliyoruz. Bu yıl sınava girecek öğrenciler 6.7.8 ve 9. Sınıfta hangi konuları gördüyse bu müfredat dâhilinde soru gelecektir.
  • Genelde YGS veya ÖSS yani birinci basamak sınavlarında kimya şimdiye kadar kolay oldu, öğrencileri zorlamadı.
  • Muhtemelen bu yılda kolaylıkla yapabilecekleri bir sınav olacaktır.
  • Konuların çoğu sözel ağırlıklı olduğundan eşit ağırlık ve sözel öğrencilerinin de çalıştıklarında rahatlıkla yapabilecekleri sorular olacaktır.
  • Dikkatli olmaları ve çalışmaları durumunda kimya branşı öğrencilerin zorluk yaşayacağı bir branş olmayacaktır.

FEM Biyoloji Yayın Kurulu

  • YGS'de biyolojinin diğer branşlardan en önemli farkı, konu sınırlamasının olmamasıdır. İlköğretim 6,7,8 ile ortaöğretim 9. sınıfında anlatılan tüm konulardan sorular gelebilmektedir.
  • Bazı sorular müfredatla ilgili olsa da sorunun içindeki bazı seçenekler müfredat dışı bilgiyi içerebilmektedir.
  • Sorular temel biyolojik bilgileri yorumlamaya dayalı olup genel anlamda kolay olmaktadır. Sadece 1 veya 2 soru biraz daha seçicilik özelliği göstermektedir.
  • İlköğretim 6.7.8 bilgilerinin unutulmuş olması ve bu kısımdan da soru gelmesi biyoloji sorularının çözülebilme oranını düşürmektedir.

FEM Türkçe Yayın Kurulu

  • YGS Türkçe testinde sorular müfredata uygun olarak soruluyor.
  • 3 yıldır gelen soruların çoğu beklenildiği gibi anlam sorularından oluşuyor.
  • Geçmiş yıllarda sorulan yazım kuralları ve anlatım bozukluğundan son yıllarda soru sorulmadı.
  • Öğrencilerin en çok şikâyet ettiği konu paragraf sorularının sayıca fazla olması. Bu durum öğrencilere zaman kaybettirdi çoğu öğrenci sınavı yetiştirmemekten şikâyetçi oldu. Adayların sürprizlere açık olması gerekir.
  • Daha önce en çok 8 adet gelen paragrafta yardımcı düşünceden 2012 YGS’de 13 adet soru soruldu.
  • YGS Türkçe testinde dil bilgisi konuları taranırken karma soru tipi tercih ediliyor.
  • OSYM, yazım yanlışı ve noktalama işareti sorularında TDK İmla Kılavuzu dikkate alıyor.

FEM Tarih Yayın Kurulu

  • YGS Tarih soruları Sosyal Bilimler testi içerisinde yer alan ve ÖSYM tarafından yapılan son değişikliklerle 15 sorudan oluşan bir bölümdür.
  • Tarih herkesin söylediği gibi kolay öğrenilen ve kolay unutulan bir derstir. Bu yüzden düzenli soru çözülmelidir.
  • Son 10 yılın YGS tarzı çıkmış ÖSYM soruları çözülerek ÖSYM’nin tarih sorularındaki mantık kavranmalıdır.
  • Konularla ilgili temel bilgiler ve kavramlar çok iyi bilinmelidir.
  • Her öğrencinin tarih dersinin temel kavramlarına karşı bir bilgi yeterliliğinin olması ve kendi tarih sözlüğünü oluşturması gerekir.
  • YGS Tarih konularına çalışan öğrencilerin yapacağı en büyük hata konuyu ezberlemek olacaktır.
  • Son yıllarda ÖSYM’nin benimsediği soru tiplerinde amaç, verilen bilgiler ve öncüller doğrultusunda öğrencinin yorum kabiliyetini ölçmektir.

FEM Coğrafya Yayın Kurulu

  • Coğrafya YGS soruları müfredata uygun olup daha çok 9-10.sınıf konularını içeriyor.
  • Güncel konulara ait soruların gelmesi beklenmektedir.
  • YGS’de genel coğrafi özelliklerin, özellikle Türkiye açısından, fazla detay içermeden sorulacağı öngörülmektedir.
  • YGS’ye hazırlıkta, konularla ilgili öncelikle temel bilgiler öğrenilmeli, daha sonra da bu konularla ilgili sorular çözülmelidir.

FEM Felsefe Yayın Kurulu

  • Felsefe soruları YGS de daha çok yorum sorular gelmektedir.
  • Yapılan 3 YGS’de de gelen felsefe soruları, soruların zorluğu ve konulara göre dağılımı benzerlik göstermektedir.
  • Bazı sorular kavrama ve yorumlama becerisiyle birlikte bilgi gerektirebilir.
  • Sorular, öğrencileri öncelikle felsefenin temel bilgi ve kavramlarını bilmelerini, buna bağlı olarak anlama ve kavrama becerilerini ölçmektedir.
  • Bu sene ilk kez sorulacak olan din kültürü ve ahlak bilgisi sorularının evrensel değer içerikli olup yoruma dayalı olacağı düşünülmektedir.

FEM Matematik Yayın Kurulu

  • YGS sınavındaki temel matematik testi geometri dâhil 40 sorudan oluşmakta olup 9. sınıf ve ilköğretimde gösterilen konuların tamamını kapsamaktadır.
  • Temel matematik testindeki sorular her öğrencinin çözebileceği çok basit soruların yanında yoruma dayalı, öncüllü sorulardan ve birkaç belirleyici soru tipinden oluşmaktadır.
  • YGS de başarılı olabilmek için, sistemli bir şekilde çalışıp, konu iyice anlaşıldıktan sonra, çıkmış sınav soruları, test ve soru bankaları ile pratik yapılmalıdır.
  • Matematik sorularının işlem ağırlıklı olması zor olmadığı halde çözümler için vakit alabilir. Bundan dolayı turlama tekniği uygulanmalıdır.

FEM Geometri Yayın Kurulu

  • YGS geometri soruları, görsel algı yeteneğini ve bu algının matematiksel işlemlerle birleştirilerek problem çözme yeteneğini ölçmektedir.
  • Sorular çoğunlukla basit ve temel bilgilerle çözülebilir. Ancak 2 – 3 tane seçici soru olması beklenir. Seçici sorular karmaşık bilgi ve ezber gerektirmiyor.
  • Geometriye ilgi duyarak çalışmış ve yeterince soru çözmüş olan bir öğrenci, YGS deki geometri sorularının tamamını çözebilir.
  • Yeterince çalışamamış öğrencilerin de çözebileceği sorular olacaktır. Kolay soruları yakalayıp çözebilmek için tüm sorulara bakılmalıdır.

FEM Rehberlik Yayın Kurulu

  • Sınava şartlı girmek düşüncelerin kilitlenmesine neden olabilir. Örneğin sınava girerken “sayısal bölümden şu kadar net yapmalıyım; hata yapmamalıyım, zamanı yetirmeliyim” gibi şartlar oluşturmamalıdır.
  • Şartı yaklaşım yerine sınav strateji oluşturmanız daha doğru bir davranıştır. Örneğin, zamanı verimli kullanma stratejisi, kodlama stratejisi, dikkati toplama stratejisi gibi.
  • Sınav öncesi rahatsız olunacak ortamlardan uzak kalmak, sınavdan önce sınava girilecek sınav salonunu görmek sınav kaygısını azaltan diğer faktörlerdendir.
  • Sınava yönelik çalışmaların ne zaman bitirileceğine yönelik kesin bir belirleme söz konusu değildir.
  • Adaylar eğer psikolojik olarak rahatlayacağını hissedecekse son zamana kadar ders çalışabilirler. Ama tavsiye olunan ise sınav öncesi 1-2 gün kala yoğun bilişsel çalışmayı bırakılması daha çok rahatlamaya yönelik faaliyetlerde bulunulmasıdır.