YGS öncesi FEM Yayın Kurulundan Adaylara Kritik Uyarılar
Tarih: 06.05.2013
FEM Fizik Yayın Kurulu
- YGS’ de fizik sınavında 14 soru soruluyor. Bu soruların tamamı ilköğretimde okutulan fen bilgisi dersi ile liselerde okutulan fizik dersinin müfredatı müfredatını kapsıyor.
- Tüm öğrenciler 8.sınıfın sonuna kadar fen bilgisi ve 9.sınıfın sonuna kadar fizik dersini zorunlu ders kapsamında görüyor.
- Bu nedenle YGS de 10,11 ve 12 sınıf konularından ileri düzeyde soru çıkması ihtimali pek yok.
- Ancak 10, 11, 12 sınıflarının konularının sade hali ilköğretimde olduğu için bu konulardan basit düzeyde soru sorulabilir.
- Geçen yıl yeni fizik müfredatını içeren sorular pek sorulmamıştı. Bu yıl geçen yıl göre daha fazla soru çıkma ihtimali var.
FEM Kimya Yayın Kurulu
- YGS kimyada bu sene YGS’de geçen yılın paralelinde bir sınav bekliyoruz. Bu yıl sınava girecek öğrenciler 6.7.8 ve 9. Sınıfta hangi konuları gördüyse bu müfredat dâhilinde soru gelecektir.
- Genelde YGS veya ÖSS yani birinci basamak sınavlarında kimya şimdiye kadar kolay oldu, öğrencileri zorlamadı.
- Muhtemelen bu yılda kolaylıkla yapabilecekleri bir sınav olacaktır.
- Konuların çoğu sözel ağırlıklı olduğundan eşit ağırlık ve sözel öğrencilerinin de çalıştıklarında rahatlıkla yapabilecekleri sorular olacaktır.
- Dikkatli olmaları ve çalışmaları durumunda kimya branşı öğrencilerin zorluk yaşayacağı bir branş olmayacaktır.
FEM Biyoloji Yayın Kurulu
- YGS'de biyolojinin diğer branşlardan en önemli farkı, konu sınırlamasının olmamasıdır. İlköğretim 6,7,8 ile ortaöğretim 9. sınıfında anlatılan tüm konulardan sorular gelebilmektedir.
- Bazı sorular müfredatla ilgili olsa da sorunun içindeki bazı seçenekler müfredat dışı bilgiyi içerebilmektedir.
- Sorular temel biyolojik bilgileri yorumlamaya dayalı olup genel anlamda kolay olmaktadır. Sadece 1 veya 2 soru biraz daha seçicilik özelliği göstermektedir.
- İlköğretim 6.7.8 bilgilerinin unutulmuş olması ve bu kısımdan da soru gelmesi biyoloji sorularının çözülebilme oranını düşürmektedir.
FEM Türkçe Yayın Kurulu
- YGS Türkçe testinde sorular müfredata uygun olarak soruluyor.
- 3 yıldır gelen soruların çoğu beklenildiği gibi anlam sorularından oluşuyor.
- Geçmiş yıllarda sorulan yazım kuralları ve anlatım bozukluğundan son yıllarda soru sorulmadı.
- Öğrencilerin en çok şikâyet ettiği konu paragraf sorularının sayıca fazla olması. Bu durum öğrencilere zaman kaybettirdi çoğu öğrenci sınavı yetiştirmemekten şikâyetçi oldu. Adayların sürprizlere açık olması gerekir.
- Daha önce en çok 8 adet gelen paragrafta yardımcı düşünceden 2012 YGS’de 13 adet soru soruldu.
- YGS Türkçe testinde dil bilgisi konuları taranırken karma soru tipi tercih ediliyor.
- OSYM, yazım yanlışı ve noktalama işareti sorularında TDK İmla Kılavuzu dikkate alıyor.
FEM Tarih Yayın Kurulu
- YGS Tarih soruları Sosyal Bilimler testi içerisinde yer alan ve ÖSYM tarafından yapılan son değişikliklerle 15 sorudan oluşan bir bölümdür.
- Tarih herkesin söylediği gibi kolay öğrenilen ve kolay unutulan bir derstir. Bu yüzden düzenli soru çözülmelidir.
- Son 10 yılın YGS tarzı çıkmış ÖSYM soruları çözülerek ÖSYM’nin tarih sorularındaki mantık kavranmalıdır.
- Konularla ilgili temel bilgiler ve kavramlar çok iyi bilinmelidir.
- Her öğrencinin tarih dersinin temel kavramlarına karşı bir bilgi yeterliliğinin olması ve kendi tarih sözlüğünü oluşturması gerekir.
- YGS Tarih konularına çalışan öğrencilerin yapacağı en büyük hata konuyu ezberlemek olacaktır.
- Son yıllarda ÖSYM’nin benimsediği soru tiplerinde amaç, verilen bilgiler ve öncüller doğrultusunda öğrencinin yorum kabiliyetini ölçmektir.
FEM Coğrafya Yayın Kurulu
- Coğrafya YGS soruları müfredata uygun olup daha çok 9-10.sınıf konularını içeriyor.
- Güncel konulara ait soruların gelmesi beklenmektedir.
- YGS’de genel coğrafi özelliklerin, özellikle Türkiye açısından, fazla detay içermeden sorulacağı öngörülmektedir.
- YGS’ye hazırlıkta, konularla ilgili öncelikle temel bilgiler öğrenilmeli, daha sonra da bu konularla ilgili sorular çözülmelidir.
FEM Felsefe Yayın Kurulu
- Felsefe soruları YGS de daha çok yorum sorular gelmektedir.
- Yapılan 3 YGS’de de gelen felsefe soruları, soruların zorluğu ve konulara göre dağılımı benzerlik göstermektedir.
- Bazı sorular kavrama ve yorumlama becerisiyle birlikte bilgi gerektirebilir.
- Sorular, öğrencileri öncelikle felsefenin temel bilgi ve kavramlarını bilmelerini, buna bağlı olarak anlama ve kavrama becerilerini ölçmektedir.
- Bu sene ilk kez sorulacak olan din kültürü ve ahlak bilgisi sorularının evrensel değer içerikli olup yoruma dayalı olacağı düşünülmektedir.
FEM Matematik Yayın Kurulu
- YGS sınavındaki temel matematik testi geometri dâhil 40 sorudan oluşmakta olup 9. sınıf ve ilköğretimde gösterilen konuların tamamını kapsamaktadır.
- Temel matematik testindeki sorular her öğrencinin çözebileceği çok basit soruların yanında yoruma dayalı, öncüllü sorulardan ve birkaç belirleyici soru tipinden oluşmaktadır.
- YGS de başarılı olabilmek için, sistemli bir şekilde çalışıp, konu iyice anlaşıldıktan sonra, çıkmış sınav soruları, test ve soru bankaları ile pratik yapılmalıdır.
- Matematik sorularının işlem ağırlıklı olması zor olmadığı halde çözümler için vakit alabilir. Bundan dolayı turlama tekniği uygulanmalıdır.
FEM Geometri Yayın Kurulu
- YGS geometri soruları, görsel algı yeteneğini ve bu algının matematiksel işlemlerle birleştirilerek problem çözme yeteneğini ölçmektedir.
- Sorular çoğunlukla basit ve temel bilgilerle çözülebilir. Ancak 2 – 3 tane seçici soru olması beklenir. Seçici sorular karmaşık bilgi ve ezber gerektirmiyor.
- Geometriye ilgi duyarak çalışmış ve yeterince soru çözmüş olan bir öğrenci, YGS deki geometri sorularının tamamını çözebilir.
- Yeterince çalışamamış öğrencilerin de çözebileceği sorular olacaktır. Kolay soruları yakalayıp çözebilmek için tüm sorulara bakılmalıdır.
FEM Rehberlik Yayın Kurulu
- Sınava şartlı girmek düşüncelerin kilitlenmesine neden olabilir. Örneğin sınava girerken “sayısal bölümden şu kadar net yapmalıyım; hata yapmamalıyım, zamanı yetirmeliyim” gibi şartlar oluşturmamalıdır.
- Şartı yaklaşım yerine sınav strateji oluşturmanız daha doğru bir davranıştır. Örneğin, zamanı verimli kullanma stratejisi, kodlama stratejisi, dikkati toplama stratejisi gibi.
- Sınav öncesi rahatsız olunacak ortamlardan uzak kalmak, sınavdan önce sınava girilecek sınav salonunu görmek sınav kaygısını azaltan diğer faktörlerdendir.
- Sınava yönelik çalışmaların ne zaman bitirileceğine yönelik kesin bir belirleme söz konusu değildir.
- Adaylar eğer psikolojik olarak rahatlayacağını hissedecekse son zamana kadar ders çalışabilirler. Ama tavsiye olunan ise sınav öncesi 1-2 gün kala yoğun bilişsel çalışmayı bırakılması daha çok rahatlamaya yönelik faaliyetlerde bulunulmasıdır.