2013 – LYS-5 Testlerine Yönelik Stratejiler

Tarih: 5/29/2013

2013-Yabancı dil (LYS-5) sınavına 53 bin 308 aday başvuruda bulundu. Geçen sene başvuru sayısı 49,543 kişi olmuştur. 2012 LYS-5’te İngilizce testinde 80 soruda tüm soruları doğru bilen aday sayısı 171 kişi oldu. Yine 2012 yılında Dil-1, Dil-2 ve Dil-3’ten toplam 16,537 kontenjandan 15,240 doldu. Boş kalan 1297 kontenjan daha çok özel üniversitelere ait. İstanbul, Ankara ve İzmir gibi illerimizdeki devlet üniversitelerinde bulunan İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Mütercim-Tercümanlık,  İngilizce öğretmenliği, İngiliz dil bilimi bölümlerine girebilmek içim 80 dil sorusundan 50 ve daha fazla net çıkartmak gerekiyor.

2012 yılında dil sınavından 50 ve üstü net çıkaran adayların yabancı dillere göre dağılımı ise şöyle oldu. Almancada 2,036 adaydan 78’i,  Fransızcada 1,102 adaydan 437’i ve İngilizcede 42,443 adaydan 10,304’ü 80 soruda 50 net ve daha fazlasını yaptı.

2012 yerleştirmeden dil puanından en yüksek tavan puan 561,9623 ile Fatih Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği programı oldu.

LYS-5 (DİL) Sınavı Soru Dağılımı:


Dil sınavı konuları(İngilizce)

Zamanlar (Tenses), Kipler (Modals) Bağlaçlar (Conjunctions), İlgeçler (Prepositions), Sıfat-fiil cümle yapıları (Adjective Clauses), Niceleyiciler (Quantifiers), Mastarlar (Gerunds-Infinitives) ve Sıfat - Zarf yapıları (Adjectives and Adverbs).

Dil sınavında her yıl soru gelen konular zamanlar, kipler, bağlaçlar ve ilgeçlerdir. Diğer konulardan her sınavda bir ya da iki başlıktan birer adet soru olarak gelmektedir.

Dil sınavında kelime bilgisi oldukça önemli

LYS-5 DİL sınavı genel soru dağılımına bakıldığında bu sınavın okuduğunu anlama becerisini ağırlıklı olarak ölçen bir sınav olduğu görülmektedir. Dolayısıyla kelime bilgisi bu bağlamda oldukça önemlidir. Aynı şekilde yukarıda bahsettiğimiz dil bilgisi konu başlıkları da yapısal kullanımlarının yanı sıra cümleye kattıkları anlam yönüyle özellikle bilinmesi gerekmektedir. Şunu unutmamak gerekir ki, iyi bir dil bilgisi seviyesine sahip olmak, dilbilgisi sorularının doğru cevaplanabileceği anlamına gelmemektedir. Bu sorular kelime eksikliğinden dolayı tam anlaşılmadığı zaman da doğru cevaplanamayabilmektedir.

Dil sınavına girecek adaylara öneriler

Fem Yayın Merkezi İngilizce Zümre Başkanı Mehmet Çayır yabancı dil sınavına girecek adaylar için şöyle dedi: “Eğer sınav çerçevesinde faydalı ve pratik bir tavsiyede bulunmamız gerekiyorsa; öğrencilerin detaylı dil bilgisi çalışmasına gerek yok. Özellikle yukarıda sınavda çıkan, değişmeyen soru başlıklarına kural yönüyle ağırlık verilebilir. Dil bilgisi çalışmalarında, dil bilgisi yapılarının cümleye kattığı anlamı bilmek, ağırlıklı okuma anlamayı ölçen bu sınavda anlama düzeyini arttırma adına daha önemli olacaktır. Sınava hazırlık sürecinde mümkün olduğunca kelime öğrenmek önemlidir. Bu kelimelerin okuma parçaları içerisinde öğrenilmesi kelimenin daha kalıcı olmasını sağlamaktadır. Bu kalıcılığı arttırmak için okuma anlamayı alışkanlık haline getirmek oldukça faydalı olacaktır.”

 

 

 

Faruk Ardıç
Fem Yayın Merkezi
Rehberlik Koordinatörü