YGS ‘de yer alan sorular, ortaokul 7-8. sınıflar dâhil olmak üzere daha çok lise 1 konular ağırlıklıdır. Genel olarak soruların zorluk derecelerine bakıldığında ise şu tablo göze çarpmaktadır.
Bu Tablo dikkatlice incelendiğinde, herhangi bir dersi (testi) dışlamanın son derece yanlış olduğu görülmektedir. Çünkü kolay ve normal sorular az ve dikkatli bir çalışmayla rahatlıkla yapılabilir. Dikkat edilirse, % 70’lik bir bölüm, rahatlıkla cevaplandırılabilecek türden sorulardan oluşmaktadır.
Aynı test içindeki en zor ve en kolay soruların puan değeri, birbirinden farklı değildir!
Aynı test içindeki soruların zorlukları düzeyleri birbirinden farklı; fakat kazandırdığı puan açısından farklı değildir. Bu özelliğin bilinmesi test tekniği açısından çok önemlidir.
Turlama tekniğini bilen ve uygulayan öğrenci, birinci turda, her testte var olan kolay ve normal soruları çözerek soruların % 70’ini yapabilme şansına sahiptir.
Sınavda zamanı iyi kullanabilmek ve kapasiteniz oranında, en yüksek puanı elde edebilmek için “turlama tekniğini” uygulamada uzmanlaşmanız büyük önem taşımaktadır.
Turlama tekniği nedir ve size ne kazandırıyor?
Sınavda yanıtlanacak tüm testlerde, birinci turda, yanıtı kolayca bulunabilecek soruların öncelikle çözülerek zaman alıcı ve zor soruların ikinci tura bırakılmasına Turlama Tekniği denir.
Öğrenci birinci turda yanıtladığı normal, kolay ve çok kolay sorularla ortalama bir puan elde etmeyi sağlarken, ikinci turda çözeceği zor sorularla, puanı daha da yükseltme şansına sahip olmaktadır.
Çözüme hangi testten başlamak daha doğrudur?
Testlerin çözüm sırası öğrenciden öğrenciye farklılık gösterir. Önemli olan, öğrenci için zamanlama ve verim açısından en uygun çözüm sırasını, yıl içerisinde yaptığı test çözümü çalışmaları ile bulmasıdır.
Genel ilke, en başarılı olunan testten başlamaktır. En başarılı olunan testten başlamak, sınavın başında, her öğrencide belirli bir düzeyde bulanan sınav kaygısının da kontrol altına alınmasına yardımcı olacaktır. Ancak sınavda yüksek puan getiren testleri öncelikle cevaplamak gerektiği de unutulmamalıdır.
Soru kökünü dikkatli okuyun
Öğrencinin başarılı olacağı testte hata yapma olasılığı azalacağından, panik ve heyecan ortadan kalkacak ve öğrenci dikkatini yoğunlaştırabilecektir.
Soruları cevaplarken soru köklerini çok dikkatli okuyun. Yanlışların çoğu soruyu iyi anlayamamaktan kaynaklanmalıdır. Sınavda bazı soru kökleri “hangisi değildir.” gibi olumsuz olarak verilmektedir. Bu durumda olumlu soru köklerine alışkın olan öğrenci, bu tip soruları yanlış cevaplandırabilir. Bu nedenle acele etmeden, ilk önce soruyu iyi anlamaya çalışın.
Sınavda zamanın yetmemesinin en önemli nedeni, sıralı çözüm yapma alışkanlığıdır. Sıralı çözüm alışkanlığı, öğrencinin yeterince güçlü olmasa dahi, sorularda zor – kolay ayırımı yapmadan ve bir soru başına düşen puan değerinin aynı olduğuna dikkat etmeden soruları sırayla çözmesidir.
Turlama Tekniğinin tam tersi olan bu çözüm yolunda, öğrenci, zor ve uğraştırıcı sorulara takılıp gereğinden fazla zaman yitirmektedir.
Öğrenci puanını yükseltmek için, her testin çok zor bir sorusuna ayrılan sürede, aynı testin 5 kolay sorusunu yanıtlamayı tercih etmelidir.
Yapabileceğiniz soruları sınavda boş bırakmayın
Bir soru başlangıçta çok karışık görünse bile, o soruyu otomatik olarak atlamayın. Bu iyi sonuç almanın ilk ve önemli adımıdır. Bu adım turlama tekniği çerçevesinde atılmalıdır.
Sınavdaki soruların güçlük derecelerini belirleyen içeriklileridir. Uzunlukları veya karmaşık görünmeleri değil. Uzun veya karmaşık görünen sorulara hiç bakmamak veya yapamama kaygısı ile okumayı yarıda bırakmak test tekniği açısından son derece hatalı bir tutumdur. Ancak belirli bir süre geçtiğinde soru çözülemiyorsa bırakılmalı, sınav bitiminde, süre artarsa tekrar o soruyla uğraşılmalıdır. Öte yandan hakkında hiçbir bilginiz olmayan soruları yanıtlamayın. Rastgele işaretleme yapmak size zarar verir.
Her teste ne kadar süre ayırmalı?
YGS’de testlere ayrılan, öğrencinin yöneldiği teste ve o testle ilgili başarı düzeyine bağlı olarak değişiklik gösterir ve göstermelidir. Bu nedenle testlerde her öğrenci için geçerli bir süre kalıbı göstermek yanlış olur.
Bu konuda temel ilke, öğrencinin başarılı olduğu testten başlayıp daha az başarılı olunan testin de tüm sorularına bakarak süreyi, Turlama Tekniği doğrultusunda en verimli bir biçimde kullanmasıdır. Düzenli ve çok çalışmanıza rağmen sınavlardan umduğunuz kadar net çıkartamıyor ve çok hata yapıyorsanız, yanlış yapma nedenlerinizi dikkatlice araştırmalısınız.
Sınavlarda soruların çözülememesinin temel nedenleri:
- Konular hakkında yeterince bilgiye sahip olmamak,
- Yeterince bilgi olmasına rağmen:
- a) Bu bilgileri kullanamamak
- b) Bu bilgileri hatırlayamamak (Tekrar eksikliği)
- Konularla ilgili bolca pratik (Test Sorusu Çözümü) yapmamaktır.
YGS’de başarılı olabilmek için, çok soru çözmelisin
- Dergilerinizdeki ve öğretmenlerinizin derste anlattığı çözülmüş örnekleri inceleyin.
- Bilginin soru çözümünde nasıl kullandığını inceleyin.
- Çok sayıda kolay soru çözmekten sakınmayın. Bu, bilgiyi pekiştirir.
- Öğrendiklerinizi unutmamak için tekrarlamalısınız.
Tekrar, bir anımsama yoludur. Daha önce öğrenilenler tekrar yoluyla anımsanır. Özel bir yetenek söz konusu değilse öğrenmenin temeli tekrara dayanır. Düzenli tekrar yapmayan bir öğrenci, daha önce öğrendiği bilgilerin çok azını anımsayacağı için, bilgiler arası bağlantı kurmakta zorlanır ve öğrencinin verimi düşer. Bu yüzdende öğrenmek için gayret boşa gitmiş olur.
Tekrar yaparken beynin ilk ve son şeyleri daha iyi anımsadığını unutmayın. Buna göre anımsamayı artıracak şekilde zamanınızı organize edebilirsiniz. Örneğin, aralıksız dört saat çalışmak yerine, bu dört saati birer saatlik birimlere bölerseniz daha çok “ilk ve son” durumları yaratır ve daha kolay anımsarsınız.
Tekrar Zamanı |
Genel Tekrar Süresi |
Bilginin Saklanma Süresi |
50 dak. çalışma sonunda |
5-10 dakika |
1 gün |
1 gün sonunda |
15 dakika |
1 Hafta |
1 hafta sonunda |
20 dakika |
1 ay |
1 ay sonra ve her ay |
30 dakika |
Uzun süreli bellek |
Hiç tekrar yapılmazsa öğrenilenlerin % 80’i unutulur. Öğrenmek için ders başında çok vakit geçirmek değil, verimli çalışmak ve çok sayıda tekrar yapmak önemlidir.
UNUTMANIN TEK İLACI PERİYODİK TEKRARDIR.
FARUK ARDIÇ | FEM Yayınları | Rehberlik Uzmanı
Sınavları Kazanmada Önemli İpuçları
/0 Yorumlar/in YGS Hakkında Son Tavsiyeler /tarafından Hüseyin ElçiSınavlarında bazı taktikleri bilmek rakiplerinizle olan mesafenizin açılmasında size çok önemli yararlar sağlayacaktır. Aşağıdaki önerileri, İpuçlarını bilmeniz sizin için son derece önemlidir. Bunları, gireceğiniz sınavlarda uygulamanız başarınızı artırma ve yüksek puan alma adına faydalı stratejiler olacaktır…
1-Bir bölüme başlamadan önce, o bölümü hızla gözden geçirin
Başlayacağınız bölümü cevaplamadan önce 10 saniyenizi 0 bölümün yer aldığı sayfaları hızla gözden geçirmeye ayırın. Böyle bir işlem testin yapısındaki ve soru sayısındaki değişikliğe karşı uyanık olmanızı ve kendinizi değişikliklere karşı yeniden düzenlemenizi sağlayacaktır.
2-Dikkat-Hız ve isabeti iyi ayarlayın
Aşırı dikkati verip her soru üzerinde fazla zaman harcamak da yeterli puanı toplamanızı engelleyecektir.Tıpkı hızlı okuyup ayrıntıları kaçırmak gibi…Bazı öğrenciler vardırı yoktur; dır,diri -değildir okuyabiliyor.
3-Bir soruda belirli bir süre geçtiği halde çözüme ulaşamazsanız soruyu bırakın.
Sınavlarda soruların ağırlık derecesi farklı ancak bütün soruların puan değeri aynıdır. Zor sorulara ek Puan verilmez. Bu sebeple bir soru üzerinde makul bir zaman harcadığınız ve doğru olduğuna inandığınız bir çözüme ulaşamadığınız takdirde, bu soru üzerinde çalışmaya devam etmek yerinde değildir. Uygun olan bu soruyu bırakıp, bölümdeki diğer sorulara geçmektir.
4-Herhangi bir soruyu Üzerinde zaman harcamak gerektiği ve karışık gözüktüğü için otomatik olarak atlamayın.
Sınavda karşılaşacağınız soruların büyük çoğunluğu analize ihtiyaç gösterir. Eğer üzerinde zaman harcanması gerektiğini düşündüğünüz her soruyu atlarsanız, kısa bir süre sonra çok az soruyu cevaplandırmış olarak, bölüm sonuna varırsınız.
5-Yanınızda bir saat bulundurun ve bunu test süresine göre ayarlayın.
Zamanı kullanmak geçen her dakikanın farkında olmak ve her dakikadan en üst düzeyde yararlanmak demektir.
6-Zihninizin dağılmasını önleyin. Eğer bölümler arasında kısa bir dinlenme aralığı vermenize imkân varsa zihninizi programlı bir şekilde dinlendirin ve bu süreyi aşmayın. Zaman hem dostunuz, hem düşmanınızdır. Eğer zamanı bilinçli ve planlı bir şekilde kullanırsanız başarınızı yükselir ve bilinçsiz kullanırsanız kaybedersiniz.
7- Zamanla aşırı ilgilenmeyin.
Her bölüm içinde zamanı kontrol etmemizin mümkün olduğu elverişli noktalar vardır. Örneğin bir bölümdeki çalışma hızınızı her beş soruda bir kontrol edebilirsiniz.
8-Sorulan soruya cevap olamayacak seçenekleri eleyin.
Unutmayın ki, doğru cevap birbirine benzeyen ve doğru olmayan bir grup seçenek arasında gizlenmiştir.
9-Tahmin etmeniz gerekirse, hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin.
Bu anahtar iki temele dayanır. Eğer tahminde bulunmak gerekiyorsa, bunu yapmak gerekir. Sürekli düşünmekten yorgun düştüyseniz ve iki seçenek arasında doğru cevap olması yönünden bir fark göremiyorsanız o zaman tahminde bulunacaksınız. Yapılan araştırmalar ilk tahminlerin, ikinci tahminlerden daha isabetli olduğunu ortaya koymuştur.
10-Üçlü bir zincir kurulabilir, ancak dörtlü zincirin bir yerinden kırılması gerekir.
Test sınavlarında, cevap kâğıtlarıyla ilgili gerçeklere dayanan tek bir teori vardır. Sınava girmiş herkes bir sırada 5 tane A cevabının alt alta gelmesinden oluşan zincirlerden kaçınır. Her ne kadar dörtlü veya beşli bir zincir teorik olarak mümkünse de, böyle bir zincire şimdiye kadar hiç rastlamadığımızı rahatlıkla söyleyebiliriz.
Eğer cevap kâğıdınızda dört veya daha fazla cevabın aynı seçenekte toplandığını görürseniz, o diziyle ilgili çalışmanızı gözden geçirin, çok büyük bir ihtimalle en az birinin yanlış olduğunu bulacaksınız.
11-Cevap kâğıdında cevapları bütünüyle doldurarak, uygun boşlukları taşırmadan ve koyu olarak işaretleyin.
Cevap kâğıdında makinenin yanlış okumasına sebep olacak her türlü işaretten kaçının. Her soru için sadece bir tek cevap işaretleyin. Cevap kâğıdını atlayarak kodlamak sık rastlanan hatalardan biridir. Sıralamadaki bir atlama veya bir soruya iki cevap işaretlenmesi soru kitapçığı ile cevap kâğıdındaki sayıların birbirini tutmamasına ve sınavda mutlak bir başarısızlığa sebep olur.
12-Cevaplarınızı, cevap kâğıdına gruplar halinde kodlayın.
Soru kitapçığından her sorunun ayrı ayrı okunup, doğru cevabının bulunduktan sonra, cevap kâğıdına kodlanması hemen hemen bütün sınava girenlerin yaptığı ortak hatadır. Her soru için soru kitapçığından cevap kâğıdına, cevap kâğıdından soru kitapçığına gidip gelmek hem ciddi bir zaman kaybıdır, daha da önemlisi hem de dikkat yoğunlaşmasını kesen ve kopartan önemli bir engeldir Grup halinde kodlama yapmak için mutlaka beş soruyu cevaplandırmak gerekmez, sayfa sonları da uygun bir cevaplama aralığıdır. Kodlama süreleri zihninizi dinlendirmek için kullanacağınız bir dinlenme aralığı olarak da kullanılabilir.
13-Özel bir kodlama sistemi geliştirerek soru kitapçığı üzerinde işaretleyin.
Böyle bir sistem geliştirmenin birinci yararı doğru cevapları belirlemektir. Değiştirdiğiniz cevaplar, atladığınız sorular ve tekrar gözden geçirmek istediğiniz cevap ve sorular için de farklı kodlarınız olmalıdır. Böyle bir sistem geliştirmek; neyi yapıp, geride neyi, hangi durumda bıraktığınızı kolayca görmenizi sağlayacaktır. Ayrıca cevap formu üzerinde herhangi bir hata yaptığınızı fark ederseniz, geriye dönüp bu hatayı kolayca telafi etmenize imkân verecektir.
14-Sınavlarda seçici sorular da olacaktır.
Bütün soruları doğru cevaplama beklentisi içinde olmayın. Gerek kolejlere, gerekse üniversitelere giriş sınavları öğrencilerin başarı düzeyini ölçmeyi değil, onlar arasında bir sıralama yapmayı amaçlamaktadır. Bu sebeple giriş sınavlarındaki bütün soruları cevaplamayı beklemek doğru değildir.
15-Muhtemelen sınavda büyük bir zaman baskısı ile karşılaşacaksınız. Buna hazırlıklı olun.
Okulda daha önce cevaplandırdığınız sınavlarda büyük bir ihtimalle soruların bütününü veya büyük bir bölümünü cevaplama imkânına sahip olmuş olabilirsiniz. Giriş sınavlarında ise zamana karşı yarışacaksınız. Zaman baskısı soruların güçlük derecesini yükseltecektir.
FARUK ARDIÇ | FEM Yayınları | Rehberlik Uzman
2015-YGS’ye Hazır mıyız?
/0 Yorumlar/in YGS Hakkında Son Tavsiyeler /tarafından Hüseyin Elçi2015 ÖSYS’ye 2 milyon 46 bin 19 aday 15 Mart Pazar günü üniversite olmanın ilk adımı olan Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nda (YGS) ter dökecek. Adayların sınavda daha yüksek puan alabilmeleri için strateji belirlemeleri ve morallerini yüksek tutulmaları gerekiyor. Aylarca süren sınav hazırlıkları ve harcanan emekler çok değerli. Sınav zamanı yaklaştıkça da sınav kaygısında artış gözleniyor. Sınav anına kadar kalan sürede zaman yönetimi ve yapılması gerekenler büyük önem arz ediyor.
Sınav öncesi son gün
Sınav sabahı
İşte sınav tüyoları
Zamanı iyi kullanın
Sınav kitapçıkları ve optik formlar dağıtıldı
İşte sınav anı
Sınav sonrası
FARUK ARDIÇ | FEM Yayınları | Rehberlik Uzmanı
YGS’de Puan Artırmanın Yolları
/0 Yorumlar/in YGS Hakkında Son Tavsiyeler /tarafından Hüseyin ElçiMart ayının 15 inde YGS uygulanacak. İki aşamalı sınavlarının ilkini oluşturan YGS’de adaylar konulara ait temel bilgilere sahip olmanın yanında, okuduğunu anlama, basit işlem alışkanlıkları, zihinsel becerilerin ölçülmesi ve temel kavram ve ilkelerle düşünmeye yönelik sorularla karşılaşacaklar. Sınavda stratejik davranan adaylar daha başarılı olacaklar. Adaylar gerekli bilgi ve beceriye sahip olduktan sonra uygulanacakları küçük stratejilerle daha çok net, daha fazla puan almaları söz konusu olacak.
Ygs’de puan artırıcı stratejiler.
Sınava başlamadan önce psikolojik ön hazırlık gerekir.
Sınav başlamadan önce birkaç saniyeyi o bölümün yer aldığı sayfaları hızla gözden geçirmede fayda vardır. Yapılacak böyle bir işlemle testin yapısı ve sorulardaki nitel ve nicel değişiklikleri kavramayı karşı hazır olmanızı sağlayacaktır.
Hız ve isabet arasındaki denge kurulmalıdır.
Sınavda hız ile zaman arasında denge kurulmalıdır. Zaman kazanma düşüncesiyle çok hızlı cevaplama hata yapmak ihtimalini yükseltir. Yapılacak yanlış cevaplardan dolayı puan alınamaz, tam tersine puan kaybedilir. Diğer taraftan, sorulara karşı aşırı dikkatli olmak her soru üzerinde fazla zaman harcamak da yapılabilecek diğer sorulara zaman ayırmayı engelleyecektir. En uygun olanı hız ile isabet arasında denge kurmaktır.
Sorularla inatlaşmamak gerekir.
Sınav sorularının bölümlere göre getirileri aynı olmasına rağmen, zorluk düzeyleri aynı değildir. Herkesin yapabileceği kolay nitelikte sorular olabileceği gibi, seçici sorular da olacaktır. Karşılaşılan soru üzerinde belirli bir süre geçtiği halde hala çözüme ulaşılamıyorsa fazla zaman kaybetmeden diğer soruya geçilmelidir. Unutmamak gerekir ki aynı testeki zor ve kolay soruların puan değeri aynıdır. Önemli olan zor sorular çözmek değil, çok soru çözmektir. Fakat üzerinde zaman harcanması gerektiğini düşündüğünüz her soru atlanırsa, kısa bir süre sonra çok az soruyu cevaplandırmış olacak az bir düşünmeyle cevaplanabilecek sorular geçilmiş olacaktır.
Yeni uygulamada öğrenciler yanında saat bulundurmayacak
Uygulanacak YGS’de 4 farklı alana yönelik testler olacak. Adaylar girdikleri alanlara yönelik ayıracakları zaman da farklılık arz edecektir. Puan getirilerine uygun olarak tüm alanlara yönelik uygulanacak zaman belirleme stratejileri öğrencilere avantaj sağlayacaktır. Yeni uygulamada öğrenciler yanında saat bulundurmayacak, sadece ÖSYM tarafından sınıf ve salonuna asılı saatler kullanılacaktır. Gerçek sınava kadar biyolojik saatin işlevsel hale getirilmesi gerekir. Bu da ancak zaman karşı uygulanacak soru çözümleriyle kazanılabilecektir.
Kodlama stratejisi geliştirilmelidir.
Puan getirici çalışmalar ancak soruları dikkatli okumak, doğru çözmek ve uygun biçimde kodlamakla mümkün olacaktır. Her soru için soru kitapçığından cevap kâğıdına, cevap kâğıdından soru kitapçığına gidip gelmek hem ciddi bir zaman kaybı hem de dikkat yoğunlaşmasını engelleyen bir durumdur. En uygun kodlama stratejisi ise kodlamanın grup halinde yapılmasıdır. Kodlama süreleri zihninizi dinlendirmek için kullanacağınız bir dinlenme aralığı olarak da kullanılabilir. Ayrıca soru çözerken geliştirilecek yeni bir kodlama sistemi adaylara zaman kazandıracaktır. Böyle strateji kazanmanın diğer bir yararı ise değiştirilen cevaplar, atlanılan soruları ve tekrar gözden geçirilmek istenen sorular için farkındalık oluşturmasıdır.
Sınavlar zekâ testi değil, sıralama işlevi vardır.
Bütün soruları doğru cevaplama beklentisi içinde olmak, kaygının oluşmasında en önemli faktördür. Gerek kolejlere, gerekse üniversitelere giriş sınavları öğrencilerin zekâ düzeyini ölçmeyi değil, onlar arasında bir sıralama yapmayı amaçlamaktadır. Bu sebeple giriş sınavlarındaki bütün soruları cevaplamayı beklentisinde olamamak gerekir.
Turlama Tekniği’’ni uygulamak önemlidir.
Sınavda zamanı iyi kullanabilmek ve yüksek puanı elde edebilmek için ‘‘Turlama Tekniği’’ni uygulamak önem taşımaktadır. Turlama tekniği ise, sınavda cevaplanacak tüm testlerde, birinci turda, cevabına kolayca ulaşılabilecek soruların öncelikle çözülerek zaman alıcı ve zor soruların ikinci tura bırakılmasıdır.
Sınava hazırlanan adaylar, birinci turda cevapladığı normal, kolay ve çok kolay sorularla ortalama bir puana ulaşırken, ikinci turda çözülecek zor sorularla, puanlarını daha da yükseltme şansına sahip olacaklardır.
Soruları Cevaplarken İpuçlarını İyi Değerlendirmek Gerekir.
Soruyu yanlış cevaplamanın birçok nedenleri olabilir. Bunlar, soruyu doğru okuyamamak, verilen ipuçlarını değerlendirememek, algılama hatası, bilgi eksikliği, kavrama yetersizliği olabilir. Yanlışların çoğu soruyu iyi anlayamamaktan kaynaklanmalıdır. Yanlış cevaplamanın önüne geçmek için öncelikle konuya yönelik açık ve seçik bilgi birikimine sahip olmak, verilenleri doğru kavramak gerekir. Soruyu okurken tüm dikkat soruya verilmelidir. Soruda bir takım ipuçları veriliyorsa bunlar mutlaka değerlendirilmelidir. Özellikle soru cümlesinde verilen olumsuz yargılar, değillemeler cevabı tamamen değiştireceğinden dolayı dikkatli olunmalıdır.
Çözüme başarılı olunan testen başlamak daha uygundur.
Testlerin çözüm sırası öğrenciden öğrenciye farklılık gösterir. Önemli olan, öğrenci için zamanlama ve verim açısından en uygun çözüm sırasını, yıl içerisinde yaptığı test çözümü çalışmaları ile belirlemesidir. Genel ilke, en başarılı olunan testten başlamaktır. En başarılı olunan testten başlamak, sınavın başında, her öğrencide belirli bir düzeyde bulanan sınav kaygısının da kontrol altına alınmasına yardımcı olacak, soruların yapılabilirliğinden dolayı öğrencide motivasyon düzeyini yüksek tutacaktır. Ancak sınavda yüksek puan getiren testleri öncelikle cevaplamak gerektiği de unutulmamalıdır. Öğrencinin başarılı olacağı testte hata yapma olasılığı azalacağından, panik ve heyecan ortadan kalkacak ve öğrenci dikkatini yoğunlaştırabilecektir.
Yapabilecek sorular boş bırakmamalıdır.
Bir soru başlangıçta çok karışık görünse bile, o soruyu otomatik olarak atlamamak gerekir. Bu yaklaşım iyi sonuç almanın ilk ve önemli adımıdır. Bu adım turlama tekniği çerçevesinde atılmalıdır. Sınavdaki soruların güçlük derecelerini belirleyen içeriklikleridir. Uzunlukları veya karmaşık görünmeleri değildir. Uzun veya karmaşık görünen sorulara hiç bakmamak veya yapamama kaygısı ile okumayı yarıda bırakmak test tekniği açısından son derece hatalı bir tutumdur. Ancak belirli bir süre geçtiğinde soru çözülemiyorsa bırakılmalı, sınav bitiminde, süre artarsa tekrar o soruyla uğraşılmalıdır.
Her teste ne kadar zaman ayrılmalıdır?
Zaman ayarlaması, öğrencinin yöneldiği teste ve o testle ilgili başarı düzeyine bağlı olarak değişiklik gösterir ve göstermelidir. Bu nedenle testlerde her öğrenci için geçerli bir süre kalıbı göstermek yanlış olur. Bu konuda temel ilke, öğrencinin başarılı olduğu testten başlayıp daha az başarılı olunan testin de tüm sorularına bakarak süreyi, turlama tekniği doğrultusunda en verimli bir biçimde kullanmasıdır. Düzenli ve çok çalışmanıza rağmen sınavlardan umduğunuz kadar net çıkartamıyor ve çok hata yapıyorsanız, yanlış yapma nedenlerinizi dikkatlice araştırmalısınız.
Hayatınızın başarılarla dolu olması dileğiyle.
FARUK ARDIÇ | FEM Yayınları | Rehberlik Uzmanı
YGS Öncesi Bunlara Dikkat
/0 Yorumlar/in YGS Hakkında Son Tavsiyeler /tarafından Hüseyin ElçiSınavdan bir hafta önce
Sınavdan bir gün önce
Sınav günü
Sınav sırasında
FARUK ARDIÇ | FEM Yayınları | Rehberlik Uzmanı
YGS Sorularının Özelliklerini Biliyor musunuz?
/0 Yorumlar/in YGS Hakkında Son Tavsiyeler /tarafından Hüseyin ElçiYGS ‘de yer alan sorular, ortaokul 7-8. sınıflar dâhil olmak üzere daha çok lise 1 konular ağırlıklıdır. Genel olarak soruların zorluk derecelerine bakıldığında ise şu tablo göze çarpmaktadır.
Bu Tablo dikkatlice incelendiğinde, herhangi bir dersi (testi) dışlamanın son derece yanlış olduğu görülmektedir. Çünkü kolay ve normal sorular az ve dikkatli bir çalışmayla rahatlıkla yapılabilir. Dikkat edilirse, % 70’lik bir bölüm, rahatlıkla cevaplandırılabilecek türden sorulardan oluşmaktadır.
Aynı test içindeki en zor ve en kolay soruların puan değeri, birbirinden farklı değildir!
Aynı test içindeki soruların zorlukları düzeyleri birbirinden farklı; fakat kazandırdığı puan açısından farklı değildir. Bu özelliğin bilinmesi test tekniği açısından çok önemlidir.
Turlama tekniğini bilen ve uygulayan öğrenci, birinci turda, her testte var olan kolay ve normal soruları çözerek soruların % 70’ini yapabilme şansına sahiptir.
Sınavda zamanı iyi kullanabilmek ve kapasiteniz oranında, en yüksek puanı elde edebilmek için “turlama tekniğini” uygulamada uzmanlaşmanız büyük önem taşımaktadır.
Turlama tekniği nedir ve size ne kazandırıyor?
Sınavda yanıtlanacak tüm testlerde, birinci turda, yanıtı kolayca bulunabilecek soruların öncelikle çözülerek zaman alıcı ve zor soruların ikinci tura bırakılmasına Turlama Tekniği denir.
Öğrenci birinci turda yanıtladığı normal, kolay ve çok kolay sorularla ortalama bir puan elde etmeyi sağlarken, ikinci turda çözeceği zor sorularla, puanı daha da yükseltme şansına sahip olmaktadır.
Çözüme hangi testten başlamak daha doğrudur?
Testlerin çözüm sırası öğrenciden öğrenciye farklılık gösterir. Önemli olan, öğrenci için zamanlama ve verim açısından en uygun çözüm sırasını, yıl içerisinde yaptığı test çözümü çalışmaları ile bulmasıdır.
Genel ilke, en başarılı olunan testten başlamaktır. En başarılı olunan testten başlamak, sınavın başında, her öğrencide belirli bir düzeyde bulanan sınav kaygısının da kontrol altına alınmasına yardımcı olacaktır. Ancak sınavda yüksek puan getiren testleri öncelikle cevaplamak gerektiği de unutulmamalıdır.
Soru kökünü dikkatli okuyun
Öğrencinin başarılı olacağı testte hata yapma olasılığı azalacağından, panik ve heyecan ortadan kalkacak ve öğrenci dikkatini yoğunlaştırabilecektir.
Soruları cevaplarken soru köklerini çok dikkatli okuyun. Yanlışların çoğu soruyu iyi anlayamamaktan kaynaklanmalıdır. Sınavda bazı soru kökleri “hangisi değildir.” gibi olumsuz olarak verilmektedir. Bu durumda olumlu soru köklerine alışkın olan öğrenci, bu tip soruları yanlış cevaplandırabilir. Bu nedenle acele etmeden, ilk önce soruyu iyi anlamaya çalışın.
Sınavda zamanın yetmemesinin en önemli nedeni, sıralı çözüm yapma alışkanlığıdır. Sıralı çözüm alışkanlığı, öğrencinin yeterince güçlü olmasa dahi, sorularda zor – kolay ayırımı yapmadan ve bir soru başına düşen puan değerinin aynı olduğuna dikkat etmeden soruları sırayla çözmesidir.
Turlama Tekniğinin tam tersi olan bu çözüm yolunda, öğrenci, zor ve uğraştırıcı sorulara takılıp gereğinden fazla zaman yitirmektedir.
Öğrenci puanını yükseltmek için, her testin çok zor bir sorusuna ayrılan sürede, aynı testin 5 kolay sorusunu yanıtlamayı tercih etmelidir.
Yapabileceğiniz soruları sınavda boş bırakmayın
Bir soru başlangıçta çok karışık görünse bile, o soruyu otomatik olarak atlamayın. Bu iyi sonuç almanın ilk ve önemli adımıdır. Bu adım turlama tekniği çerçevesinde atılmalıdır.
Sınavdaki soruların güçlük derecelerini belirleyen içeriklileridir. Uzunlukları veya karmaşık görünmeleri değil. Uzun veya karmaşık görünen sorulara hiç bakmamak veya yapamama kaygısı ile okumayı yarıda bırakmak test tekniği açısından son derece hatalı bir tutumdur. Ancak belirli bir süre geçtiğinde soru çözülemiyorsa bırakılmalı, sınav bitiminde, süre artarsa tekrar o soruyla uğraşılmalıdır. Öte yandan hakkında hiçbir bilginiz olmayan soruları yanıtlamayın. Rastgele işaretleme yapmak size zarar verir.
Her teste ne kadar süre ayırmalı?
YGS’de testlere ayrılan, öğrencinin yöneldiği teste ve o testle ilgili başarı düzeyine bağlı olarak değişiklik gösterir ve göstermelidir. Bu nedenle testlerde her öğrenci için geçerli bir süre kalıbı göstermek yanlış olur.
Bu konuda temel ilke, öğrencinin başarılı olduğu testten başlayıp daha az başarılı olunan testin de tüm sorularına bakarak süreyi, Turlama Tekniği doğrultusunda en verimli bir biçimde kullanmasıdır. Düzenli ve çok çalışmanıza rağmen sınavlardan umduğunuz kadar net çıkartamıyor ve çok hata yapıyorsanız, yanlış yapma nedenlerinizi dikkatlice araştırmalısınız.
Sınavlarda soruların çözülememesinin temel nedenleri:
YGS’de başarılı olabilmek için, çok soru çözmelisin
Tekrar, bir anımsama yoludur. Daha önce öğrenilenler tekrar yoluyla anımsanır. Özel bir yetenek söz konusu değilse öğrenmenin temeli tekrara dayanır. Düzenli tekrar yapmayan bir öğrenci, daha önce öğrendiği bilgilerin çok azını anımsayacağı için, bilgiler arası bağlantı kurmakta zorlanır ve öğrencinin verimi düşer. Bu yüzdende öğrenmek için gayret boşa gitmiş olur.
Tekrar yaparken beynin ilk ve son şeyleri daha iyi anımsadığını unutmayın. Buna göre anımsamayı artıracak şekilde zamanınızı organize edebilirsiniz. Örneğin, aralıksız dört saat çalışmak yerine, bu dört saati birer saatlik birimlere bölerseniz daha çok “ilk ve son” durumları yaratır ve daha kolay anımsarsınız.
Hiç tekrar yapılmazsa öğrenilenlerin % 80’i unutulur. Öğrenmek için ders başında çok vakit geçirmek değil, verimli çalışmak ve çok sayıda tekrar yapmak önemlidir.
UNUTMANIN TEK İLACI PERİYODİK TEKRARDIR.
FARUK ARDIÇ | FEM Yayınları | Rehberlik Uzmanı
YGS Sürecinde Nelere Dikkat Edelim?
/0 Yorumlar/in YGS Hakkında Son Tavsiyeler /tarafından Hüseyin ElçiYGS maratonunda sonlara yaklaştık. 2015 ÖSYS’ye 2 milyon 46 bin 19 aday 15 Mart Pazar günü üniversite olmanın ilk adımı olan Yükseköğretime Giriş Sınavı’nda (YGS) ter dökecek. Adayların sınavda daha yüksek puan alabilmeleri için strateji belirlemeleri ve morallerini yüksek tutulmaları gerekiyor. Aylarca süren sınav hazırlıkları ve harcanan emekler çok değerli. Sınav zamanı yaklaştıkça da sınav kaygısında artış gözleniyor. Sınav anına kadar kalan sürede zaman yönetimi ve yapılması gerekenler büyük önem arz ediyor.
Bir maraton koşucusu gibi geride kalan 2 kilometrede neler yapabiliriz biraz onun üzerinde duralım istedik. Bu döneme kadar olan zaman dilimine belli bir tempo ile geldiniz. Belki yavaştınız belki de hızlı. Fakat son döneme geldiğimiz için artık temponun biraz daha arttırılması gerekiyor. Belki biraz sıkıcı genelde de yorucu olacak ancak sonunu düşününce dişimizi biraz daha sıkmamız gerekecek.
Bu zamana kadarki süreçte belki yoruldunuz bekli sıkıldınız belki de ilk heyecanınızı biraz olsun yitirdiniz. Ama pes etmek yok. Düşüncelerimizi bizi sürekli meşgul eden hedeflerimizi yarınlarımızı tekrar gözden geçirelim ve ona göre tekrar hazırlanmaya yeni bir sayfa açarak devam edelim. Unutulmaması gereken bir şey varsa o da çalışıldığında verimin en fazla alındığı, üniversiteyi kazanmanın yarısı sayılabilecek ayların, son aylar olduğudur.
– Tekrar tekrar tekrar. Tekrar etmeye devam. Unutkanlığın en iyi ilacı tekrardır.
Tekrarda yapılacak olan, hem konu tekrarı hem de soru ile konu tekrarı. Konu ile ilgili pek sıkıntınız yoksa her konudan birer test çözerek genel bir tekrar yapabilirsiniz.
– Çalışma sürenizi gözden geçirin. Bu dönemde yapılması gereken ağırlıklı olarak derse zaman ayırmak. Kendinize ayırdığınız zamanı azaltın. Unutmayın belli bir süre sonra derse ağırlık vermek zorunda kalmayacaksınız.
– Havalara dikkat. Bahar geldi. Havalar ısınmaya başladı. Bu dönemde insanda ders çalışma isteği azalır. Burada da hedeflerinizi ve kısa zaman sonra istediğinizi yapabileceğinizi hatırlayıp kendi geleceğiniz adına sıkıntıya katlandığınızı unutmayın.
– Arkadaşlıklara dikkat. Son dönemlerde dershaneye giden öğrencilerde arkadaşlık kavramı, farklı bir boyuta taşınıyor. Unutmayın dershane arkadaşlığının en iyisi sizi hedeflerinize ulaşma konusunda teşvik eden ve de o yönde size destek olan arkadaşlıklardır. Bunun dışında olan arkadaşlıklara dikkat.
– Sınav kaygısına dikkat. Sınav yaklaştıkça doğal olarak kaygıda da artış olur. Bu konuda kendinizi bir dinleyin. Sizde de kaygı sorun olacak derecede var mı? Varsa çözüm yolları arayın (sınav kaygısı ve baş etme yöntemleri sitemizde yer almaktadır).
– Çevreye dikkat. Sınav ile ilgili olumsuz konuşmaları umursamayın. Ve dikkate almamaya çalışın. Psikolojiniz açısından en sağlıklı durum budur.
– İhtiyaç halinde bir uzmandan mutlaka yardım alın.
FARUK ARDIÇ | FEM Yayınları | Rehberlik Uzmanı
10 soruda YGS
/0 Yorumlar/in Sınav Rehberi, YGS Hakkında Son Tavsiyeler /tarafından Hüseyin ElçiYGS, 15 Mart 2015 Pazar günü tek oturumda yapılacak. Peki, sınavın geçerli sayılabilmesi için adaylar sınava girerken nelere dikkat etmeli? YGS puanları nasıl hesaplanacak ve nasıl kullanılacak?
İşte, 10 soruda YGS hakkında tüm merak edilenler
YGS, Yükseköğretime Geçiş Sınavı demektir.
Adaylar, 2015-YGS Sınava Giriş Belgesinin renkli veya siyah beyaz çıktıları ile nüfus cüzdanı veya pasaportunu sınavda yanlarında bulundurmak zorundadır.
Sınava Giriş Belgesi adayların adreslerine gönderilmeyeceği için bu belgeyi sınav tarihinin 10 gün öncesinden başlamak üzere T.C. Kimlik Numaranız ve şifreniz ile ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.tr İnternet adresinden edinebilirsiniz.
Sınav binalarında hiçbir eşya emanete alınmayacağından adaylar, sınav binalarına bu belgeler dışında herhangi bir eşya, araç gereç vb. getiremezler. Sınavın yapıldığı her
bir salona en az bir adet duvar saati, adayların sınavda kullanacakları gereçler (kalem, silgi, kalemtıraş) ile şeker ve peçete ÖSYM tarafından sağlanacaktır. Adaylar sınava şeffaf pet şişe içinde su getirebileceklerdir.
Sınav binalarında hiçbir eşya emanete alınmayacağından adayların sınav binalarına,
Bir adayın sınavının geçerli sayılarak cevap kâğıdının değerlendirilmesi için adayın;
YGS tek bir sınavdır. YGS’de ortak müfredata dayalı Türkçe Testi, Sosyal Bilimler Testi, Temel Matematik Testi ve Fen Bilimleri Testi yer alacaktır.
YGS’de uygulanan testlere verilen cevaplar, her test için ayrı ayrı değerlendirmeye alınacak. Adayların; Türkçe, Sosyal Bilimler, Temel Matematik ve Fen Bilimleri testlerinden her biri için birer standart puanı hesaplanacak. Testlerin standart puanlarının hesaplanmasında şu yol izlenecek:
YGS’de en az bir puan türünde 140 ve üzeri puan alamayan adayların, YGS puanları ile bir yükseköğretim programını tercih etme ve LYS’lere girme hakları bulunmamaktadır. (sınavsız geçiş hakkı olanlar hariç).
YGS puanlarından 140’ın altında olanlar için ilgili yerleştirme puanı (Y-YGS) hesaplanmayacaktır.
YGS’de 140,00000-179,99999 arası puan alan adaylar, sadece meslek yüksekokulu ön lisans programları ile açık öğretim programlarını tercih edebileceklerdir. Bu adayların LYS’lere girme hakları bulunmamaktadır.
YGS puanlarından en az biri 180 ve daha fazla olan adaylar, LYS’lere girme hakkı kazanacaktır. YGS’de 180 ve üzeri puan alanlar, hem meslek yüksekokulu ön lisans programları ile açık öğretim programlarını hem de YGS puanı ile öğrenci alan lisans programlarını tercih edebilecek.
Özel yetenek sınavıyla öğrenci alan yükseköğretim programlarına başvurabilmek için de YGS puanlarından en az birinin 140 ve üzeri olması gerekir. Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlarda engelli öğrenciler için (bedensel engelli, görme engelli, işitme engelli, otizm), engelli olduklarını belgelemeleri kaydıyla, YGS puanlarından en az birinin 100 ve üzerinde olması gerekmektedir.
Adaylara sonuç belgesi gönderilmeyeceği için YGS sonuçlarını, T.C. Kimlik Numaraları ve şifreleri ile ÖSYM’nin https://sonuc.osym.gov.tr İnternet adresinden öğrenebilecekler. İnternet sayfasındaki duyurular adaylara tebliğ hükmündedir. YGS sonuçları, LYS sonrasında İnternet’ten duyurulacak olan sınav sonuç bilgilerinde de yer alacak.
Faruk Ardıç | Fem Yayınları Rehberlik Koordinatörü
Paragraf Sorularını Çözmede İpuçları
/0 Yorumlar/in Sınav Rehberi /tarafından Kenan BayraktarÜniversite sınavlarına hazırlanan adaylar için paragraf soruları önemli yer teşkil ediyor. Tüm adayların girdiği YGS’de paragraftan 40 soruda 20-23 arası, LYS’de ise 10-12 arası soru gelmektedir. 2015 ÖSYS’de soru yüzdeliklerinin değişimi Türk Dili ve Edebiyatı sorularının yüzde etkilerinin değişimi bu soruların önemini oldukça artırmıştır.
Önemli olan verilen zamanda bu tür soruları çözmektir
Yeterli zaman verildiğinde her paragraf sorusunu herkes çözebilir. Paragraf sorularını çözmek için daha fazla zaman verilse yeni bir bilgi edinmeden herkes soruyu çözebilirsiniz. Sorular üzerinde uzun uzun düşünür, en sonunda cevabı bulursunuz. Ama bir integral sorusu böyle değildir. Size ne kadar zaman verilse de yeni bir bilgi edinmeden bir matematik sorusunu çözemezsiniz. Bu da paragraf sorularının ne kadar kolay olduğunu göstermektedir.
Hızlı okuma teknikleri öğrenciler için faydalıdır
Düzenli kitap okumayanların hızlı okuma kurs ve teknikleri yoluyla paragraf sorularının üstesinde gelebileceklerini düşünmek yetersiz olur. Normal okuma hızını aşamayan birinin, hızlı okumaya geçmesi de uygun değildir. Paragraf sorularında en önemli nokta, oldukça fazla paragraf sorularıyla karşılaşmaktır. Çünkü her çözülen soru adaylarda aşinalık oluşturmaktadır. Sonuçta aday, hem soruyu görünce korkmamayı hem de sorulardaki ipuçlarını görmeyi sağlayacaktır.
Olumsuz soru kökleri sizi aldatmasın
Dershanede veya okulda öğretmenleriniz sizi bu konuda uyarmıştır. Paragraf ve diğer soru köklerinde olumsuz olarak yazılan bir cümleyi olumlu olarak okumak yanlış cevaba yönlendirir. İnsan beyni olumlu cümleleri okumaya meyillidir. Bu yüzden soru köklerinde yazılan ifadeye daha çok dikkat etmek gerekir. Olumsuz soru kökleri şöyle olur: “ bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?”
Paragrafın konusuna nasıl ulaşılır?
Her paragrafta yazar bir şeylerden söz ederek okura mesaj ulaştırmak ister. Paragrafta üzerinde durulan, hakkında söz söylenen düşünce, olay ya da duruma “konu” denir. Bir paragrafı çözümlerken yapılacak ilk iş konuyu doğru olarak saptamaktır. Konusu bilinmeyen paragrafın anlaşılması güçtür. Konuyu bulmak için “Parçada neden söz ediliyor?” , “Üzerinde durulan nedir?” , “Hakkında söz söylenen nedir?” sorularını paragrafa yöneltiriz, aldığımız cevap bize paragrafın konusunu verir.
Paragrafın başlığı ne olmalı?
Bir paragrafın başlığı konu ve ana düşünceyle doğrudan ilgilidir. Başlık, konu ve ana düşüncenin bir çeşit özetidir. Başlık paragrafın tamamını kapsar. Paragrafın başlığını bulurken paragraf okunduktan sonra ilk ve son cümle tekrar okunmalıdır. Bu cümleler genellikle konuyu ve ana düşünceyi verir. Başlık ana düşünceyle özellikle de konuyla ilgilidir.
Paragrafın ana düşüncesiyle nasıl ulaşılır?
Yazarken veya konuşurken karşımızdakine bir şeyler aktarmak isteriz. İster bir olay aktaralım, isterse bir konudaki düşüncemizi aktaralım, bunların hepsini bir amaç için ortaya koyarız. Bu amaca, aktarmak istenilen bu mesaja “ana düşünce” denir. “Bu parçada anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? Bu parçada vurgulanmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?” sorularına cevap verir. Ana düşünce paragrafın başında, ortasında, sonunda olabileceği gibi paragrafın geneline sindirilmiş de olabilir.
Paragrafın yardımcı düşünceleri
Ana düşünceyi inandırıcı bir duruma getirmek, desteklemek amacıyla çeşitli düşüncelere, görüşlere de yer verilir, bunlara “yardımcı düşünce” denir. Bir paragrafta ana düşünce bir tane iken yardımcı düşünce sayısı birden fazla olabilir. Yardımcı düşünceler ana düşünceyle bağlantıları ölçüsünde önem kazanır.
Yardımcı düşünceyle ilgili sorular çoğu zaman “olumsuz” biçimdedir
“Hangisine değinilmemiştir? Hangisi çıkarılamaz? Hangisi söylenemez? Hangisine yer verilmez? Hangisi yoktur? Hangisine ulaşılamaz? “Biçimdeki olumsuz sorular yardımcı düşünceleri sorar. Seçeneklerin dördünde söz edilenler parçada bulunmalıdır. Bu yüzden bu tip olumsuz sorularda paragraflar dikkatlice okunmalı, yardımcı düşünceler iyi belirlenmelidir.
Önce soru kökü sonra paragraf
Bir sorunun önce soru kökünü okuduğunuzda, aklınız paragrafı okurken cevabı bulmaya da çalışır. Bazen cevabı daha okurken bulursunuz, böyle durumlarda bulduğunuz cevap şıklarda da varsa soruyu kolaylıkla çözmüş oluyorsunuz.
Şıklardan da gidebilirsiniz
Bazen bir paragrafı okuduğunuzda hiçbir şey anlamayabilirsiniz ama şıklardan yola çıkarak cevabı bulabilirsiniz. Şıklardan iki tanesi aynı fikri savunuyorsa bu ikisi de doğru cevap olamaz. İki şık birbirine zıt ise bunlardan birinin doğru cevap olma ihtimali yüksektir.
Paragraf soruları ile sıkıntıları olan adayların diğer sorularla sıkıntılı olma ihtimali yüksektir
Paragraf soruları okuduğunu anlayama yönelik sorular olduğunu söylemiştik. Anlama yeteneğini geliştirmek için kelime hazinesinin çok olması gerekir. Kelime hazinesinin çok olması ise kitap, dergi ve gazete okumaya bağlıdır. Sınava birkaç ayı-haftası kalanların kitap okumak yerine bol bol paragraf soruları çözmeleri gerekir. Bu yazıyı okuyanın daha çok zamanı varsa gücü yettiği kadar kitap okumalıdır.
İlk Adım Sınavı Konuları
/0 Yorumlar/in Haber /tarafından Kenan Bayraktar[layerslider id=”3″]
Fem Dershaneleri
FEM Dershaneleri tarafından hazırlanan ve her yıl Türkiye genelinde onbinlerce öğrencinin katıldığı “İlk Adım Sınavı” kayıtları başladı. Öğrenciler bu sınav ile il genelinde hangi seviyede olduğunu görebileceği gibi sınavda gösterecekleri başarılarla çeşitli hediyeler ve eğitim bursu ile ödüllendirileceklerdir.
İlk Adım Sınavı ONLİNE başvuru için tıklayınız
(15 Soru)
(6 Soru)
(5 Soru)
(4 Soru)
(9 Soru)
(6 Soru)
(5 Soru)
(5 Soru)
(5 Soru)
(10 Soru)
öğrenciler çözecek.
(5 SORU)
(4 SORU)
(6 Soru)
(5 SORU)
(9 Soru)
öğrenciler çözecek.
(6 Soru)
(5 Soru)
(5 Soru)
(5 Soru)
(12 Soru)
(5 Soru)
(4 Soru)
(3 Soru)
(8 Soru)
(3 Soru)
(4 Soru)
(3 Soru)
(3 Soru)
(Dilbilgisi)
(15 Soru)
Bölümü öğrenciler çözecek.
(Kelime Bilgisi)
(15 SORU)
(15 SORU)
(22 Soru)
Şiir Bilgisi, Tarih İçinde Türk Edebiyatı, Destan Dönemi Türk Edebiyatı, Sunum -Tartışma- Panel, Anlatım ve Özellikleri
(12 Soru)
Beylikten Devlete Osmanlı (1300-1453),
Osmanlı Kültür ve Medeniyeti (1300-1453),
Dünya Gücü Osmanlı Devleti (1453-1600)
(10 Soru)
(15 Soru)
(7 Soru)
(8 Soru)
(7 Soru)
(7 Soru)
(22 Soru)
Güzel Sanatlar ve Edebiyat, Şiir Bilgisi, Söz Sanatları, İletişim, Dil ve Kültür, Dillerin Sınıflandırılması
(12 Soru)
İslamiyet’ten Önceki Türk Tarihi
(10 Soru)
İklim Bilgisi, Türkiye’nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası
(15 Soru)
(7 Soru)
(8 Soru)
İş ve Enerji, Düzlem Aynalar
(7 Soru)
(7 Soru)
Son 5 yılın YGS Soru – Konu Dağılımları
/0 Yorumlar/in Genel /tarafından Kenan Bayraktar