ilan_lys2015_web_Sayfa_1

2015 LYS Derecelerimiz

Son 20 yılda 40 Türkiye birincisi ve yüzbinlerce başarı hikayesi

Haziran 2015 tarihlerinde yapılan 2015 LYS sonuçları Temmuz 2015 tarihinde ÖSYM’nin internet sitesinden yayımlanmış bulunmaktadır.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da FEM Dershaneleri bireysel ve kitlesel başarılarına yenilerini eklemeye, Türkiye derecelerine imza atmaya devam ediyor. Elbette bu başarıların altında, dershanelerimizdeki ve  Milli Eğitim Okullarımızdaki fedakâr öğretmenler ve FEM Yayınları’nın ürettiği isabetli soruları barındıran kaliteli dokümanlar yatmaktadır.

Yoğun bir çalışma sonucunda derece elde ederek başarı gösteren öğrencilerin ailelerinin de önemli bir desteklerinin olduğunu belirterek, bu başarılarının eğitim yaşamları boyunca devam edeceği inancıyla tüm adaylara yaşamları boyunca başarılar diliyoruz. Tüm öğrencilerimizi ve Türkiye dereceleri elde eden öğrencilerimizi tebrik ederiz.

2015 LYS’de 5 öğrencimiz ile 11 derece ile birincilik

İlk 10’da 17 öğrenci ile 28 derece

İlk 100’de 105 öğrenci ile 117 derece

2015 LYS DERECELERİMİZ

İsim Derece Puan Türü Sıralama Okulu İL
A**E** TS1 1 Erzurum Aziziye Koleji Erzurum
B**G** DİL3 1 Galatasaray Lisesi İstanbul
M**E** MF1-MF2-MF3-MF4 1 Murat Koleji Şanlıurfa
M**G** DİL1-DİL2 1 Galatasaray Lisesi İstanbul
Ö**Ç** DİL1-DİL2-DİL3 1 Kabataş Erkek Lisesi İstanbul
A**B** MF4 2 İstanbul Lisesi İstanbul
M**M** MF1-MF2-MF3 2 Özel Yıldırımhan Fen Lisesi Mersin
E**Ş** EK-DİL1 4 Samsun
M**A** MF2 4 Kasımoğlu Koleji İstanbul
H**K** TS1 5 Fatih Koleji İstanbul
M**V** YTM1-YTM2-YTM3 5 Burç Vural Koleji Adana
M**A** TS2 6 İstanbul Lisesi İstanbul
M**K** MF4 6 Kasımoğlu Fen Lisesi İstanbul
F**S** TS1 7 Özel Nilüfer Koleji Bursa
H**Ç** EK-YMF1 7 Nihal Turgut Anlar Hatay
M**D** TS1 7 Sunguroğlu Koleji Gaziantep
M**Ö** TS2 9 Galatasaray Lisesi İstanbul
A**A** TM3 11 Serhat Samanyolu Ankara
K**S** MF3 11 Samsun
J**D** TS1 13 Galatasaray Lisesi İstanbul
M**B** TS2 13 Kabataş Anadolu Lisesi İstanbul
M**Y** YTS1 13 Fatih Koleji İstanbul
M**D** MF4 15 Hatay Fen Lisesi Hatay
A**Ö** TM2 16 İstanbul Lisesi İstanbul
K**Y** TS1 17 Galatasaray Lisesi İstanbul
A**Ö** MF3 19 Kayseri
E**B** MF2 19 İstanbul Lisesi İstanbul
H**G** TS1 19 Fatih Koleji İstanbul
K**Ç** EK-MF2 19 Çapa And. Öğrt.Lisesi İstanbul
Ö**İ** TM3 19 Kasımoğlu Koleji İstanbul
S**S** TM3 19 Cağaloğlu Anadolu Lisesi İstanbul
M**A** MF3 21 Serhat Samanyolu Ankara
Y**A** TS1 23 Prof. Dr.Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi İstanbul
Y**E** TS2 24 Özel Amerikan Robert Lisesi İstanbul
A**T** MF3 25 Serhat Samanyolu Ankara
Ö**K** TS1 26 Serhat Samanyolu Ankara
A**K** TS2 27 Serhat Samanyolu Ankara
M**K** TS1 28 Galatasaray Lisesi İstanbul
B**A** TS1 30 Özel Nilüfer Koleji Bursa
S**S** TS2 30 Galatasaray Lisesi İstanbul
Y**Ş** EK-TM3 31 Zongulkdak İmkb And.L. Zonguldak
M**Y** MF1 32 Burç Vural Koleji Adana
A**G** MF2 33 Fatih Koleji İstanbul
M**B** MF1 33 Kasımoğlu Fen Lisesi İstanbul
M**K** EK-TM3 34 Zongulkdak İmkb And.L. Zonguldak
H**Ç** TM1 37 Cağaloğlu Anadolu Lisesi İstanbul
İ**C** YTS2 37 Kasımoğlu Fen Lisesi İstanbul
E**Ç** DİL1 38 Galatasaray Lisesi Tekirdağ
E**K** TM3 38 Galatasaray Lisesi İstanbul
Y**Ö** YDİL3 39 Kabataş Anadolu Lisesi İstanbul
A**M** EK-MF1 45 Abdulkadir Kaonukoğlu A.Ö.L Gaziantep
A**E** TS1 45 Prof. Dr.Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi İstanbul
M**U** MF3 45 Dicle Koleji Diyarbakır
M**S** TM3 47 Ankara
K**Y** MF1 48 Fatih Koleji İstanbul
A**K** MF3 49 Kayseri
A**B** MF1 49 Malatya Fen Lisesi Malatya
O**U** TS1 49 Galatasaray Lisesi İstanbul
H**Ç** TM2 50 Kasımoğlu Fen Lisesi İstanbul
B**K** TM3 52 Cağaloğlu Anadolu Lisesi İstanbul
B**B** TS2 53 Kabataş Anadolu Lisesi İstanbul
S**Ö** TM3 54 Galatasaray Lisesi İstanbul
M**Ç** TM3 56 Ankara
O**Ç** DİL3 56 İstanbul Lisesi İstanbul
M**D** DİL1 57 İstanbul Lisesi İstanbul
T**K** EK-TM3 57 Abdulkadir Kaonukoğlu A.Ö.L Gaziantep
G**E** MF1 59 İstanbul Lisesi İstanbul
A**G** YMF3 61 Burç Vural Koleji Adana
S**G** YTS1 61 Kabataş Anadolu Lisesi İstanbul
B**A** TS2 62 Samsun
B**Ç** YTM1 62 Kasımoğlu Fen Lisesi İstanbul
F**Ç** TM2 63 Serhat Samanyolu Ankara
M**E** MF2 63 Eskişehir
G**Ö** TM1 65 Eskişehir
K**Y** MF1 65 Ankara
İ**O** TS2 67 Fatih Koleji İstanbul
M**B** MF4 67 Yavuz Selim Koleji Elazığ
E**A** TM1 68 Beşiktaş Kabataş Erkek Lisesi İstanbul
B**E** DİL3 69 Kadıköy And. Lisesi İstanbul
Y**K** MF3 69 Atatürk Fen L. İstanbul
B**H** MF2 72 Ebru Naim Fen Lisesi Tekirdağ
F**N** MF4 74 Kasımoğlu Koleji İstanbul
F**Y** TM1 76 Kadirli Fen Lisesi Osmaniye
B**Ö** TM2 77 Kayseri
V**A** MF4 77 Sunguroğlu Koleji Gaziantep
E**G** DİL1 78 Özel Amerikan Robert Lisesi İstanbul
E**Ü** DİL1 78 Kabataş Anadolu Lisesi İstanbul
F**D** TS1 78 Prof. Dr.Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi İstanbul
M**B** TS2 78 Sunguroğlu Koleji Gaziantep
A**Y** TS1 79 Fatih Koleji İstanbul
Ö**N** TM1 79 Beyoğlu Anadolu İhl İstanbul
F**H** MF1 80 Kayseri
İ**K** MF4 85 Özel Nilüfer Koleji Bursa
K**E** TM2 85 Kayseri
N**B** TS1 90 Çamlıca Anafen Koleji İstanbul
Z**E** TS2 90 Galatasaray Lisesi İstanbul
İ**Ö** YMF1-YMF4 91 Kasımoğlu Fen Lisesi İstanbul
D**Y** MF3 93 Vehbi Dinçerler Fen Lisesi Gaziantep
A**K** MF3 95 Özel Asfa Lisesi İstanbul
B**D** TS1 95 Prof. Dr.Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi İstanbul
M**Ü** YMF1 95 Burç Vural Koleji Adana
S**A** YYGS4 95 Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi İstanbul
H**Y** MF3 96 Bursa İmkb Fen Lisesi Bursa
N**A** YMF2 96 Burç Vural Koleji Adana
A**S** TM3 97 Kayseri
LYSAlan_05

2015 LYS ALAN STRATEJİLERİ-LYS 5

Dil sınavı konuları(İngilizce)

Zamanlar (Tenses), Kipler (Modals) Bağlaçlar (Conjunctions), İlgeçler (Prepositions), Sıfat-fiil cümle yapıları (Adjective Clauses), Niceleyiciler (Quantifiers), Mastarlar (Gerunds-Infinitives) ve Sıfat – Zarf yapıları (Adjectives and Adverbs).

Dil sınavında her yıl soru gelen konular zamanlar, kipler, bağlaçlar ve ilgeçlerdir. Diğer konulardan her sınavda bir ya da iki başlıktan birer adet soru olarak gelmektedir.

Dil Sınavında Kelime Bilgisi Oldukça Önemli

LYS-5 DİL sınavı genel soru dağılımına bakıldığında bu sınavın okuduğunu anlama becerisini ağırlıklı olarak ölçen bir sınav olduğu görülmektedir. Dolayısıyla kelime bilgisi bu bağlamda oldukça önemlidir. Aynı şekilde yukarıda bahsettiğimiz dil bilgisi konu başlıkları da yapısal kullanımlarının yanı sıra cümleye kattıkları anlam yönüyle özellikle bilinmesi gerekmektedir. Şunu unutmamak gerekir ki, iyi bir dil bilgisi seviyesine sahip olmak, dilbilgisi sorularının doğru cevaplanabileceği anlamına gelmemektedir. Bu sorular kelime eksikliğinden dolayı tam anlaşılmadığı zaman da doğru cevaplanmayabilmektedir.

Dil sınavına girecek adaylara öneriler

Fem Yayın Merkezi İngilizce Zümre Başkanlığı Yabancı dil sınavına girecek adaylar için şöyle dedi: “Eğer sınav çerçevesinde faydalı ve pratik bir tavsiyede bulunmamız gerekiyorsa; öğrencilerin detaylı dil bilgisi çalışmasına gerek yok. Özellikle yukarıda sınavda çıkan, değişmeyen soru başlıklarına kural yönüyle ağırlık verilebilir. Dil bilgisi çalışmalarında, dil bilgisi yapılarının cümleye kattığı anlamı bilmek, ağırlıklı okuma anlamayı ölçen bu sınavda anlama düzeyini arttırma adına daha önemli olacaktır. Sınava hazırlık sürecinde mümkün olduğunca kelime öğrenmek önemlidir. Bu kelimelerin okuma parçaları içerisinde öğrenilmesi kelimenin daha kalıcı olmasını sağlamaktadır. Bu kalıcılığı arttırmak için okuma anlamayı alışkanlık haline getirmek oldukça faydalı olacaktır.”1.DİL 2.DİL-KONU

LYSAlan_04

2015 LYS ALAN STRATEJİLERİ-LYS 4

LYS-4 daha çok sözel alanda tercih yapacak adayların gireceği testlerden oluşmaktadır. Özellikle tarih ve coğrafya-2 de ders başarı ortalamalarında düşme gözlenmektedir.

1.LYS-4 2.TARİH- 3.TARİH- 5.COGRAFYA--2 7.FELSFE-GRB

TARİH TEST STRATEJİSİ

LYS ye yönelik sorulacak Tarih soruları tamamen bilgi basamağında olması muhtemeldir. Bundan dolayı konunun etraflıca bilinmesi gerekiyor. Bu da öğrenilen bilgilerin unutulmaması için sıklıkla pekiştirilmesi anlamına gelmektedir.

Tarih konularını unutmamak için yapılması gerekenler.

  • Tarih diğer derslere göre daha kolay öğrenilen bir derstir.
  • Tarihi kolay öğrenme avantajının yanında kolay unutma dezavantajı da vardır. Dolayısıyla unutmamak için konuyu öğrendikten sonra bol bol soru çözmek, tekrar yapmak gerekiyor.
  • Temelde ele alınması gereken yaklaşım var.
  • Konular tam anlamıyla kavranmadan soru çözmeye geçmek çok anlamsızdır.
  • Öncelikle eldeki kaynaklardan konular iyice bir kavranmalı ve tarihin mantığı olan sıralama anlaşılmalıdır.

Tarih sözlüğü oluşturmak gerekir.

  • Tarih temel kavramlarına karşı bir bilgi doygunluğunun olması gerekir.

Kavramlar okumalar veya soru çözümleri esnasında bilinmeden geçilmemeli ve kesinlikle bir tarih sözlüğü oluşturulmalıdır. Nedir bunlar; sömürgecilik, derebeylik, feodalite, reform, Rönesans, merkezi otorite, halkçılık.4.TARİH-LYS

 

COĞRAFYA-2 TEST STRATEJİSİ

Coğrafya soruları; genel ve beşeri coğrafya bilgilerinin ölçülmesi ve yorumlanması, sebep sonuç ilişkilerinin kurulması, olayların Türkiye ve dünya üzerindeki dağılışı, ülke ve bölge ekonomisine etkilerinin ölçülmesi gibi konu ve kavramları içermektedir.

Coğrafya soruları çözülürken; bazı soruların cevabı soru metinlerinin içerisinde gizlidir, bu husus dikkate alınmalı ve soru kökleri dikkate alınmalıdır. Her soru içerisinde coğrafyanın bir konusunda kullanılabilecek temel bir bilgi içeriği olabileceği düşünülerek bu bilgiler not alınmalıdır. Özellikle tablo ve grafikli sorularda öğrenciden şekli veya istatistikî bilgileri sadece yorumlaması istenir ve soru köklerindeki olumlu-olumsuz ifadelere dikkat edilmelidir.

LYS’de soru ağırlığı 9 ve 10.sınıftan

Coğrafya-2 testinde 11 ve 12 sınıf konularının yanı sıra 9 ve 10 sınıf konularından soru geleceğinden dolayı ilk konular tekrar edilmelidir. Coğrafya dersine çalışırken asıl olan atlaslarda ve duvar haritalarında bulunabilen yer adlarını çeşitli istatistikî bilgileri ezberlemek değil, coğrafi olayların sebeplerini açıklamaya ve bu sebeplerden sonuçlar çıkarmaya yönelmektir.

Sözel öğrenciler coğrafyadan dikkat

Bu sene Türkiye’nin ekonomik coğrafyası ve ülkeler konusundan soru gelme ihtimali daha yüksek. Bu konulara dikkat etmelidirler.11 ve 12 sınıf okul kitaplarında konuya başlarken kısmındaki sorularla, etkinlikler kısmındaki sorulara dikkat edilmelidir. Çünkü bu sorular o konuda nelerin öğrenilmesine yönelik önemli ipuçlarındandır.

6.COG-2

 

FELSEFE GRUBU TEST STRATEJİSİ

Felsefe grubu olarak bu sene LYS’lerde psikolojiden 8, sosyolojiden 8 ve mantık dersinden 8 soru sorulacak. Felsefe grubu derslerin LYS de TS-1 ve TS-2 puanına etkisi küçümsenmeyecek kadar büyüktür. Bu bölümleri tercih etmek isteyen sözel öğrencilerin bu dersi öğrenmeme ve bu derse ait soruları çözmeme ayrıcalığı yoktur. Bu nedenle dersler dikkatlice dinlemeli, tüm kaynakları değerlendirmeli ve çok soru çözülmelidir.

Felsefe grubuna ait problemi olan öğrenciler öncelikle okuma ve anlama ile ilgili problemleri halletmelidirler. Soruyu anlamadan seçenekler geçmemeli, farklı gelen, bilinmeyen kelimelerin altı çizilip mutlaka anlamlarını öğrenmelidir. Sorular çözülürken önce soru kökünü okumalı, ardından paragrafa geçilmelidir. Sözel ifadeleri güçlendirmek, yorum gücünü arttırmak, mantıklı ve sistematik düşünmeleri sağlamak bakımından felsefe sorularının çözümü önemlidir. 8.FELSFE-GRB-KONU

Din Kültürü Test Stratejisi

Din kültür ve ahlak bilgisi müfredatı daha çok İnanç, ibadet, Hz. Muhammet (sav) hayatı, vahiy akıl, ahlaki değerler, din ve laiklik, din, kültür, medeniyet, İslam ve Bilim konularından oluşmaktadır. LYS sorularının genel özelliği daha çok bilgiye dayandığı için soruların bir kısmın bilgi içerikli ve müfredatta uygun konularda gelmesi bekleniyor.

LYSAlan_03

2015 LYS ALAN STRATEJİLERİ-LYS 3

Adaylar LYS-3’te Türk Dili Edebiyatı ile Coğrafya-1 testlerinden sınava girecekler. Özellikle eşit ağırlık ve sözel alanda tercih yapacak adaylar için her iki testteki toplam 80 soru önemli puan kaynağını oluşturmaktadır.

1.LYS-3 2.TDEDEBİYAT 5.COG-1 3.TDEDEBİYAT-ORT 6.COG-1-ORT

TÜRK DİLİ EDEBİYATI TEST STRATEJİSİ

LYS’de Türk Dili Edebiyatı testinde 56 soru sorulmaktadır. YGS’de “Anlam Bilgisi, Paragraf Bilgisi ve Dil Bilgisi” gibi temel konular ağırlık kazanırken, LYS’de ise daha çok “Edebî Metinler ve Edebiyat Bilgileri” sorgulanmaktadır.

Edebiyatı Anlatarak ya da Yazarak Çalışılmalıdır

  • Türkçe ve edebiyat derslerinde de bazı konularda parçadan bütüne, bazılarında ise bütünden parçaya çalışmak gerekir.
  • Bazen bu iki yöntemi de sırasıyla uygulamak yararlı olacaktır. Bunu belirlemek için, çalışılan konuyla ilgili terim, kavram veya bilgi içeriğinden haberdar olmak gerekir.
  • Eğer konular çok fazla ezber bilgi içeriyorsa, önce bunlar yeterince tekrarlarla kavranmalı, daha sonra bütünü hakkında zihinsel bir algı oluşturulmalıdır.
  • Daha genel bir konu üzerinde çalışılacaksa, parçanın tamamı içselleştirilmeli, daha sonra onun hakkında yorum becerisi geliştirme yolu seçilmelidir.
  • Çalışılan konuyu bir başkasına anlatma edebiyat konularında oldukça işe yaramaktadır.
  • Eğer çalışma ortamınız buna müsaitse, karşınızda biri varmış ve siz ona bu konuyu öğretiyormuş gibi yaparak eksikliklerinizi tamamlayabilir ve öğrenme düzeyinizi belirlemekle kalmaz çok yararlı bir tekrar ile konuyu özümsemiş olabilirsiniz.
  • Türk Dili Edebiyatı soruları müfredatı tarayıcı nitelikteydi ve ağırlıklı olarak Cumhuriyet, Tanzimat ve Servet-i Fünun dönemlerinden çıkmıştı. Bu sene dönemlerin en önemli sanatçılarını bilmek yeterli, zira şimdiye kadar çoğunlukla dönemlerin önde gelen isimlerinden sorulmuş.

Edebiyatta En Çok Soru Gelen Konular

  • Sözcük ve söz öbeklerinin anlamı
  • Cümle anlamı
  • Paragrafta (anlatım teknikleri- yapı- ana fikir- yardımcı düşünce ),
  • Karma dilbilgisi, yazınsal türler (şiir),
  • Divan edebiyatı,
  • İslamiyet öncesi ve dönemi Türk edebiyatı,
  • Halk edebiyatı,
  • Tanzimat edebiyatı,
  • Servet-i Fünun ve Fecr-i  Âti Edebiyatı,
  • Millî edebiyat
  • Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı öne çıkmaktadır.

4.TDEDEBİYAT-KONUCOĞRAFYA -1 TEST STRATEJİSİ

Coğrafya -1 testinde adayların genel başarısı her yıl belli bir oranda düşme gözlenmektedir.

Ayrıca, şiir bilgisine de dikkat etmek gerekiyor. Coğrafya-1 Testinde ise dört coğrafya sorusunun ALES soru tarzına benzemekteydi.

Coğrafya sorularında EA öğrenci için kazanımlara dikkat edilmiştir. Coğrafya-1 den nüfus politikaları, şehirler ve etki alanları, Türkiye’de arazi kullanımı ve doğal kaynakların keşfi ve kullanımı en çok soru gelen konulardan oluşmuş.

2015-LYS Cografya-1 testinde sorulması beklenilen konular ise, Dünya’nın şekli ve hareketleri, coğrafi konum, harita bilgisi-izohips, iklim bilgisi, Türkiye’nin iklimi, küresel ticaret: hammadde-üretim-pazar konularıdır.

  • Coğrafya dersinde de öncelikli olarak tanım ve kavramlar iyi öğrenilmelidir. Çünkü anlatılacak konular, bu tanım ve kavramlar üzerine kurgulanmaktadır.
  • Tanım ve kavramları öğrendikten sonra konu içinde anlatılan kurallara yoğunlaşmalı, bunların hangi durumlarda geçerli olduğunu öğrenmelisiniz
  • Konulan daha iyi öğrenmek için atlaslardan, şekillerden ve resimlerden faydalanılmalıdır.
  • Konunun anlaşılması bu dersin öğrenilmesi için yeterli değildir.
  • Konuları bilmenin yanında bu bilgilerden hareketle yorum da yapabilmelisiniz. Bu ise bol bol test çözerek kazanabilecek bir niteliktir.
  • Konularla ilgili çıkmış sorular muhakkak çözülmelidir. Çünkü bu sorular gerçek sınavda gelebilecek sorular hakkında size bilgi verecektir.
  • Yanlış yapılan sorular üzerinde durarak doğru cevabını ve sebebi mutlak öğrenilmelidir.
  • Bu, ilk etapta zaman kaybı gibi görülse de ileride size zaman kazandırdığını ve artık daha az hata yaptığınızı görülecektir.
  • Çıkmış soruları çözmek size sınavda çıkabilecek sorular hakkında bir fikir verebilir.7.COG-1-KONU
LYSAlan_02

2015 LYS ALAN STRATEJİLERİ-LYS 2

Adaylar LYS-2’de Fizik, Kimya ve Biyoloji testlerinden sınava girecekler. LYS-2’ler sayısal alanda sağlık bilimleri, fen bilimleri ve mühendislik alanında tercih yapacak adaylar için puan getirici testlerden oluşmaktadır.

LYS-2_12.FİZİK-ORT5.KİMYA-ORT8.BİYO-ORT3.FİZİK NET6.KİMYA NET9.BİYO NET

FİZİK TEST STRATEJİSİ

  • Fizik öğrenciler arasında zor bir ders olarak algılanmaktadır. Fiziği zorlaştıran ileri matematiksel bilgi içeren sorulardan kaynaklanır. Matematiksel bilgilerden yeterince arındırılmış bir fizik sorusunu çokta kolay olabilmektedir.
  • Adaylar için yoruma dayalı fizik soruları ne kadar çok çözülürse yorum yeteneği gelişeceğinden dolayı bu tip sorular zamanla daha anlaşılır olacaktır.
  • Bilgiye dayalı sorularda ise fiziksel bilginin yeterli miktarda olması gerekir.
  • Bilgi içeren sorular genellikle formül uygulama ile ilgili olmaktadır. Formülü ya da kuralı bilen bir öğrenciler için kolay diye nitelendirebileceğimiz bir soru olmaktadır.

2015 – LYS Fizik Soru Gelme Durumu

  • Kuvvet-tork-denge-ağırlık merkezi,
  • Madde ve özellikleri -basınç-ısı ve sıcaklık- genleşme,
  • Optik, Elektrik,
  • Manyetizma ve alternatif akım devreleri,
  • Mekanik, Dalgalar,
  • Işık teorileri – fotoelektrik olay,
  • Atom modelleri

LYS Fizik Soruları Öncesi Yeterli Konu Ve Kavram Bilgisine Sahip Olunmalıdır

  • Fizik dersinde başarılı olabilmek için ders sonrası düzenli ve programlı tekrar zorunludur.
  • Anlaşılamayan kavram, tanım ve alt başlıklar, derslerde tutulmuş notlar günlük tekrarlarda gözden geçirilmeli, örnek sorularla öğrenme pekiştirilmelidir.
  • Verilenler bir kenara yazılmalı ve gerekirse şekil çizilmeli, uygun formül ve bilgileri kullanarak dikkatlice soru çözülmelidir.
  • Geçmiş yıllara ait sorular çözülmeli, MEB müfredatını esas alan fizik kitabı temel kaynak olmak şartı ile eldeki yardımcı ders kitapları, ders notları soru bankları gibi dokümanların hepsinden faydalanmak gerekir.
  • Soruda verilen olay mümkün olduğunca yaşanmalı (hayal edilmeli), bu da uygun bir şekilde desteklenerek çözüm şekli belirlenmeli ve çözüme gidilmelidir.
  • Adaylar, soruları daha önceki sorulara benzeterek çözmeye çalışmamalı, onun yerine sorunun ilgili olduğu konu hakkındaki bilgilerini yorumlamalıdır.

4.FİZİK KONU

KİMYA TEST STRATEJİSİ

Kimya ders konuları kendi içinde bağlantılı olmasının yanında, matematik, fizik ve biyoloji dersleri ile de ilişkilidir. Bu nedenle kimya soruların bir kısmı karmaşık yapıya sahiptir.

Kimya soruları rahat bir biçimde çözebilmek için öncelikle kimya ile bağlantılı terim, kavram, formül, ilke ve birimlerin anlam ve içeriklerini iyi bilinmesi gerekir.

Diğer derslerde olduğu gibi kimya sorularının da doğru çözülebilmesi için, konuların iyi bilinmesi, birbirleri ile karıştırılmaması ve sorular okunurken vurgulamalara dikkat edilmesi gerekir.

  • 2015- LYS Kimya soruları daha çok bilgi içerikli gelmesi beklenmektedir.
  • Kimya testinde 30 sorudan 10 tanesi organik sorularını içermektedir.
  • sınıftan soru gelme ihtimali oldukça düşük.
  • sınıftan özellikle kimyasal hesaplamalar,  gazlar, molarite ye bağlı çeşitli hesaplamalar gelebilir.
  • Sınıfa ait konuların tamamından 9 – 10 tane soru bekleniliyor. Soruların genel olarak bilgi içerikli yorum sorusu olmasına rağmen hesaplama soru da gelebilir.
  • Konu dağlımı olarak atom ve yapısı, reaksiyon ısısı, kimyasal denge, çözünürlük dengesi, Sulu çözeltilerde asit baz dengesi, elementler kimyası, çekirdek kimyası, organik kimya öne çıkmaktadır.
  • Adayların bol miktarda (sınav haftasına kadar iki – üç günde bir) kimya denemeleri çözmesi, eksikliklerini belirlemesi ve ona göre kalan zamanı değerlendirmesi gerekir.

Kimya LYS netlerini artırabilmek için;

  • Kimya kavramlar iyi anlaşılmalı, bir kavram veya bilgi tam öğrenilmeden bir başkasına geçilmemelidir.
  • Anlaşılmayan konular öğretmene sorulmalıdır. Daha sonra bu konularla ilgili soru çözülmelidir.
  • Adaylar zorlandıkları konularda kolaydan zora doğru aşama aşama ilerlemelidir.
  • Kimya konuları ezberlenmemelidir. İşlenen konular anında somut örneklerle pekiştirilmelidir.
  • Soruların genelde sayısal ağırlıklı değil de yorum ağırlıklı olduğunu unutmamalıdır.

 

7.KİMYA-KONU

BİYOLOJİ TEST STRATEJİSİ

YGS ve LYS de biyoloji soruları konu ayrımında fazla bir fark olmamaktadır. Biyolojiden çıkan soruların tamamı dikkatle incelendiğinde her adayın mutlaka çözebileceği sorular olduğu görülecektir.

Biyoloji netlerini artırmak için öğrenci dersi dikkatle dinlemeli ve gerekli notları almalı, konulara yeterince çalışıldıktan sonra konuyla ilgili sorular çözülmelidir.

Konuları unutma riskine karşı kısa aralıklarla tekrarlar yapılmalıdır.

Tekrar yaparken soru çözmeye öncelik verilmelidir. Çözülemeyen sorularla ilgili konular tekrar gözden geçirilmeli, eksiklikler varsa tamamlanmalıdır. Resim olmadan bir konunun anlatılması ne kadar zorsa anlaşılması da o kadar zordur.

  • Bu nedenle anlamayı kolaylaştırmak için resimlerle çalışılmalıdır
  • Öğrenciler arasında yaygın olan “biyoloji sözel bir ders okursam yaparım” düşüncesini geçerliliğini yitirmektedir. Sınava hazırlanırken yapılan en büyük hata “önce diğer dersleri çalışayım, biyolojiye son bir ay baksam da halledebilirim” düşüncesidir. Biyoloji de konular bir zincirin halkaları gibidir. Hemen hemen tüm konular birbiri ile bağlantılıdır.

Daha nitelikli biyoloji çalışabilmek için;

  • Biyoloji konuları birbiriyle bağlantılı konulardır.
  • Bir konu iyice anlaşılmadan yeni bir konuya geçilmemelidir.
  • Biyoloji soruları bilgiyle birlikte yorum da gerektirdiğinden bol soru çözülerek yorum yeteneği kazanılmalıdır.
  • Biyoloji sorusu çözülürken önce soru cümlesi, daha sonra anlatım metni okunmalıdır. Böylece zaman kaybedilmemiş olur.
  • Sorularda anahtar kelime aranmalıdır.
  • Anahtar kelime sorunun çözümünde ayırt edici nitelikte olan kelimedir.
  • Sorular çözülürken sadece bir konu düşünülmemeli, konular arasında bağıntılar kurularak sorular çözülmelidir.
  • LYS Biyoloji ’de en çok soru getiren konular solunum ve fotosentez, Ekoloji, hücre bölünmeleri, üreme ve gelişme, bitki biyolojisi, sistemler evrim olmaktadır.

10.BİYO-KONU

LYSAlan_001

2015 LYS ALAN STRATEJİLERİ-LYS 1

YGS sonrası adayları puan getirisinin daha çok olan LYS’ler bekliyor. Kalan süre içinde adayların girecekleri testlere kaynaklık eden derslere sabırla çalışmaları gerekecek. Üniversiteye hazırlık sürecinde tüm adaylar için bilgileri hatırlama ve uygulama, sınav kaygısına hâkim olma, zamanı verimli kullanma ve doğru kodlama gibi sınav stratejileri başarılarında önemli rol oynayacaktır. Sınavın içeriğini tanıyan ve LYS’lere yönelik temel stratejileri bilen adaylar üniversite sınavında önemli avantaj sağlayacaklar.

LYS-1 İLE İLGİLİ GENEL İSTATİSTİKLER

1.LYS-1
2.MAT LYS
5.GEO LYS
3.MAT NET6.GEO NET 

2015 – LYS-1 TESTLERİNE YÖNELİK STRATEJİLERİ

Adaylar LYS-1’de matematik ve geometriden testlerinden sınava girecekler. Geçmiş senelerde geometri, geometri ve analitik geometri diye iki bölümden oluşuyordu.

Matematik Test Stratejisi

  • Matematik testi sayısal ve eşit ağırlık tercihi yapacak adaylar için mutlak anlamda yapılması gereken testlerden.
  • 2014 YGS’de Temel Matematik testinde bir önceki yıla göre net yapma oranında düşme gözlendi. LYS’ de ise son yıl Matematik net ortalamasında bir önceki yıla oranla düşme yaşandı.
  • LYS’de son sınavda gelen 50 sorunun 18 tanesi YGS ortak alandan oluşmaktadır.
  • Matematik testinde bir konuyla ilgili çok farklı soru sorulabilir. Aynı şekilde bir sorunun çok farklı çözüm yolları da olabilir.
  • LYS’de sorulardaki yanlış yapma ihtimalini en aza indirgemek için konularla ilgili mümkün olduğunca farklı tarzda sorular çözmek gerekir.
  • Her veri sorunun çözümün aday için gerekli olacak ipuçlarıdır. Sorularda her ayrıntıya dikkat etmek gerekir.
  • Matematik soruları sayılar yardımıyla problem çözebilme, matematiksel ilişkilerden yararlanabilme ve düşünme yeteneğini geliştirme niteliklerine sahiptir.
  • Adaylar sorunun ne anlama geldiğini kavramak için dikkatli bir şekilde gerekirse altını çizerek soruyu okumalı, önce çok iyi anlamalı ve çözümü yaparken işlem hatası yapmamalıdır.
  • İşlemin bitiminde mutlaka çözüm kontrol edilmelidir.
  • LYS matematik soruları 12.sınıf ağırlıklı
  • Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da 12. Sınıf konuları (limit, türev, integral) ağırlığını hissettirebilir. Bu konularla ilgili yapılabilecek en verimli iş geçtiğimiz 3-4 yılın sorularını yeniden çözmek olmalıdır.
  • Geçtiğimiz 3 yılın LYS Matematik testlerindeki soru dağılımında benzerlik gözlenmektedir.
  • Buna göre soruları   % 15 i 9. sınıf konularından , % 25 i 10. sınıf konularından, % 20 si 11. sınıf konularından, % 40 ı 12. sınıf konularından gelmiştir.
  • Bu yıl da soruların benzerlik göstereceği düşünülmektedir. 2014- LYS’de özellikle trigonometri, karmaşık sayılar, logaritma, determinant – matris, limit ve süreklilik, türev ve uygulamaları, integral ve uygulamaları banko soru gelecek konulardan olmaktadır.

Geometri Test Stratejisi

  • Geometri dersi; yalnızca soru çözme yöntemlerini bilerek başarılı olunabilecek bir ders değildir. Geometri dersinde soruları doğru çözebilmek için öncelikle, soruda verilen bilgileri, şekle doğru aktarmalı ve neyin sorulduğunu iyi anlaşılmalıdır. Konuyu iyi bilmek, aynı konuda farklı sorular çözmek, geometri dersinde başarılı olmanın yöntemlerindendir. Geometride verilen bilgileri, şekle doğru aktarmak önemlidir.
  • 2015 LYS’de soru gelme yüzdesi yüksek olan geometri konuları dik üçgen ve özel üçgenler, çokgende açı-uzunluk-alan, çemberde açı, dairede alan, katı cisimler, analitik geometri, düzlemde vektörler, koniklerdir.

 Geometri soruları için matematik ön bilgisine sahip olmak gerekir.

  • Geometri sorularını çözebilmek için matematik dersine ait köklü sayılar, rasyonel sayılar, birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklem çözümlerini iyi bilmek gerekir. Konu sırası takip edilerek ilerlenmelidir. Geometride esas olan ezbercilik değil, yorum gücüne sahip olmaktır.
  • Derste işlenen konular o gün mutlaka tekrar edilmeli, konularla ilgili test, kitap ve soru bankasındaki sorular çözülmeli, çözülemeyen sorularda öğretmenlerden yardım istenmelidir.
  • Geometri biraz da görmek demektir, farklı açılardan bakabilmek demektir. Bu farklı bakış açısını kazanabilmek için aynı konudan farklı soru çözmekle kazanılır.
  • Formülleri ezberleme yerine benzer sorularla farklı bakış açıları kazanmaya gayret edilmelidir.
  • Konuların işleniş sırasına dikkat edilmeli önden giderek veya konu atlanarak çalışılmamalıdır. Çünkü geometride konulara birbiriyle çok bağlantılıdır.
  • Her teste olduğu gibi geometride de çıkmış sorular mutlaka çözülmelidir.

4.MAT-KONU 7.GEO-KONU

ilan_ygs2015_700X300

2015 YGS Derecelerimiz

Son 20 yılda 35 Türkiye birincisi ve yüzbinlerce başarı hikayesi

15 Mart 2015 tarihlerinde yapılan 2015 YGS sonuçları 19 Mart 2015 tarihinde ÖSYM’nin internet sitesinden yayımlanmış bulunmaktadır.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da FEM Dershaneleri bireysel ve kitlesel başarılarına yenilerini eklemeye, Türkiye derecelerine imza atmaya devam ediyor. Elbette bu başarıların altında, dershanelerimizdeki ve  Milli Eğitim Okullarımızdaki fedakâr öğretmenler ve FEM Yayınları’nın ürettiği isabetli soruları barındıran kaliteli dokümanlar yatmaktadır.

Yoğun bir çalışma sonucunda derece elde ederek başarı gösteren öğrencilerin ailelerinin de önemli bir desteklerinin olduğunu belirterek, bu başarılarının eğitim yaşamları boyunca devam edeceği inancıyla tüm adaylara yaşamları boyunca başarılar diliyoruz. Tüm öğrencilerimizi ve Türkiye dereceleri elde eden öğrencilerimizi tebrik ederiz.

2015 YGS’de İlk 10’da 8 öğrenci 25 derece

2015 YGS DERECELERİMİZ

ADI – SOYADI

YGS – 1

YGS – 2

YGS – 3

YGS – 4

YGS – 5

YGS – 6

OKUL ADI DERSHANE ADI
MEHMET ENES ARICI

1

2

1

1

1

1

SAMANYOLU FEN LİSESİ ANKARA YENİMAHALLE FEM ŞUBESİ
BÜŞRA HANÇER

4

4

20

22

15

10

ANKARA GAZİ VAKFI LİSESİ ANKARA KIZILAY 75.YIL FEM DERSANESİ
ABDULLAH SALİH BULDAN

63

88

6

4

12

51

İSTANBUL LİSESİ İSTANBUL BAKIRKÖY FEM ŞUBESİ
MEHMET SALİH EKEMEN

6

7

10

16

6

7

ÖZEL ÇAĞLAYAN MURAT LİSTESİ ŞANLIURFA FEM PRESTİJ DERSANESİ
MUHAMMET ALPARSLAN ÖZDEMİR

31

62

7

6

7

30

  İSTANBUL MALTEPE FEM DERSANESİ
EGE BAŞURAL

7

6

72

127

32

12

İSTANBUL KABATAŞ LİSESİ İSTANBUL BEŞİKTAŞ FEM ŞUBESİ
BARIŞ BURAK GÜNEŞ

10

12

11

9

8

13

İSTANBUL GALATASARAY LİSESİ İSTANBUL BEŞİKTAŞ FEM ŞUBESİ
MUHAMMED DOĞUKAN AKSU

16

8

26

46

22

16

İSTANBUL ÖZEL ANAFEN FEN LİSESİ İSTANBUL ÇAMLICA 1 FEM ŞUBESİ
ALPEREN AYGÖREN

1220

1908

24

14

72

488

SAMANYOLU FEN LİSESİ ANKARA YENİMAHALLE FEM ŞUBESİ
MUSTAFA TEKİN

20

19

190

377

88

22

  ANKARA YENİMAHALLE FEM ŞUBESİ
SİNEM SOYLU

52

93

57

125

25

24

ZEYNEL ADİBİN ERDEM FEN LİSESİ İSTANBUL GAZİOSMANPAŞA FEM
MUHAMMED FATİH KURT

27

33

61

38

63

71

  İSTANBUL MALTEPE FEM DERSANESİ
FURKAN NANE

29

27

160

110

148

116

  İSTANBUL ALTUNİZADE FEM ŞUBESİ
ALİ İSKAN ULUÇ

97

126

35

78

28

40

MARDİN ÖZEL ATAK FEN LİSESİ MARDİN KIZILTEPE FEM ŞUBESİ
CEREN BAYEZİT

 

 

 

 

 

46

KONYA ÖZEL MERVE GÜVENTAŞ FEN LİSESİ KONYA ALAADDİN FEM ŞUBESİ
MUHAMMED TAYYİB YILDIZ

529

668

54

50

98

277

ÖZEL AZİZİYE KOLEJİ ERZURUM FEM
ŞEVKİ FURKAN DEMİRER

88

139

108

174

59

50

SAMANYOLU ERTUĞRULGAZİ FEN LİSESİ ESKİŞEHİR FEM ŞUBESİ
ALPEREN TERCAN

53

71

111

132

67

54

SAMANYOLU FEN LİSESİ ANKARA YENİMAHALLE FEM ŞUBESİ
FURKAN ÖZCAN

78

65

88

53

110

129

  İSTANBUL ALTUNİZADE FEM ŞUBESİ
AHMET NİHAT EMEKSİZ

55

58

174

144

138

109

ÖZEL AZİZİYE KOLEJİ ERZURUM FEM
FİKRET ÇELİK

194

370

89

128

57

81

SAMANYOLU FEN LİSESİ ANKARA YENİMAHALLE FEM ŞUBESİ
MEHMET AKIN ELDEM

71

59

175

309

116

60

SAMANYOLU ERTUĞRULGAZİ FEN LİSESİ ESKİŞEHİR FEM ŞUBESİ
HÜSEYİN ÖNER

113

140

612

1521

221

63

YUSUF ZİYA ÖNER FEN LİSESİ ANTALYA FEM ŞUBESİ
HAZER BABUR

919

1032

81

67

158

484

  SAKARYA KARASU FEM
SERENAY AYTAN

323

502

71

72

78

157

BEŞİKTAŞ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ İSTANBUL BEŞİKTAŞ FEM ŞUBESİ
ALPARSLAN ÜNSAL

94

79

265

516

160

76

SAMANYOLU FEN LİSESİ ANKARA YENİMAHALLE FEM ŞUBESİ
UĞUR DEMİR

246

349

109

150

87

118

  İSTANBUL MALTEPE FEM DERSANESİ
MUHAMMED ŞAMİL BİNİCİ

96

125

253

392

145

88

  İSTANBUL MALTEPE FEM DERSANESİ
RUKİYE DİLRUBA KÖSE

231

278

279

661

163

94

  İSTANBUL YILDIRIM BEYAZIT FEM ŞUBESİ
BEKİR HAYTA

109

95

1040

1347

587

221

EBRU NAİM FEN LİSESİ TEKİRDAĞ MERKEZ FEM ŞUBESİ
YGSYorumlari2

2015 YGS Matematik soruları öğrencileri zorladı, Türkçe ise vakit alıcıydı

2015 ÖSYS’ye başvuran 2 milyon 46 bin 19 aday Bugün üniversite olmanın ilk adımı olan Yükseköğretime Giriş Sınavı’nda (YGS) ter döktüler. Öğrencilerden aldığımız genel bilgilere göre sayısal sorularda adaylar oldukça zorlandığı görüldü. Türkçe testinde paragraf soru sayısı artması öğrenciler için bir sürprizdi. Fen Bilimleri testi soruları geçen seneki gibi zorluk derecesine sahip bir sınav oldu. Sosyal Bilimler testinde bilgi ağırlıklı soruların sayısında artış gözlendi. Öğrencilerden aldığımız geri dönütlere göre Fem Yayınları Zümre Başkanlarının 2015 YGS değerlendirmeler şu şekilde:

Türkçe Testi:

2015 YGS Türkçe Testinin en dikkat çeken yönü, 2014 YGS’de “8” tane çıkan “dil bilgisi- ses bilgisi- yazım-noktalama” soru sayısının “5” olmasıydı. Bu eksik “3” sorunun yerine paragraf sorusu sorulmuş olmasıdır. Bu da öğrencilerde “Anlam soruları çok uzundu” izlenimi oluşturdu. Türkçe testinde ALES tarzı cümle anlamı sorusu 2 taneydi. Türkçe sorularının zorluk derecesinde farklılık yoktu ancak yukarıda zikrettiğimiz durumdan dolayı öğrencilerin anlam sorularını çözmesi vakit aldı.

Matematik Testi:

Matematikte müfredat dışı soru yoktu. 10 tane problemler sayısal zekâya dayalı ve yorumlanması zor sorulardan oluşuyordu. Sorular işlem yönüyle değil yorumlanması yönüyle zaman alıcıydı. Kolay soru sayısı azdı. Gecen seneki zorluk derecesiyle aynı olduğu söylenebilir. Sözelciler bu sınavda hayli zorlandılar, eşit ağırlıklı öğrenciler için zaman alıcıydı. Sayısalcılar için de matematik testinde zekâya dayalı yorum sorularında zorlandılar. Matematik sorularında ALES’e yaklaşma söz konusu. Geometride ise öğrenciler hayli zorlandılar. Öğrenci gözüyle bakıldığında Matematik testi, LYS tarzı bir sınav gibi algılanabilir. Geometride soruların zorluğu bakımından 4 seçici 4 tüm öğrenciler için yapılabilir soru vardı.

Sosyal Bilimler Testi:

Geçen seneye göre soruların zorluk dereceleri hafifletilmiş. Özellikle coğrafya ve tarih sorularında bilgi ağırlıklı sorular vardı. Coğrafya dersini takip eden adayları sorularda zorlanmadılar. Ancak bu dersi hiç görmeyen adaylar için sosyal bilimler sınavı zordu. Adaylar önceki yıllardaki sorular benzer sorularla karşılatırlar. Felsefe soruları ise geçen seneye göre zordu. Felsefe sorularında entelektüel bir dil kullanılmış. Genel olarak orta derece zorluğa sahip sınav.

Fen Bilimleri Testi:

Fen Bilimleri geçen seneki zorluk derecesine sahip olduğu görüldü. Fizik testinde sürpriz soru yoktu. Sadece 4 tane seçici soru vardı. Kimya testinde bir sorudaki bilgiyle diğer sorudaki bilgi birbirine yakındı. Dolayısıyla bilgiye sahip aday soruları kolaylıkla cevaplayabilecekken bilgiye sahip olmayan aday aynı bilgiden dolayı birkaç soruda zorluk yaşayabilirdi. Kimya soruları ise yeterince çalışmış bir aday için sınav rahatlıkla yapılabilecek düzeydeydi. Biyoloji adına önceki yıllara oranla biraz daha fazla bilgiye dayalı sorulardan oluşmuş biraz daha zorlayıcı bir sınavdı.