fem

Harekete Geçmede Motivasyonun Önemi

Güdülenme(Motivasyon); öğrenmeye veya bir işi yapmaya hazır hale gelmek demektir. Ulaşmak isteği hedeflerin farkına varması ve bunlara ulaşmak için gayret göstermesi içinde harekete geçmesini de isteklendirme olarak değerlendire biliriz.
Değişik zamanlarda çalışmaya istekli olmadığımız durumlar olabilir. Bu durumlarda isteklendirme çok önemlidir. Bir türlü çalışma ortamına gelemiyor ve dersimizin başına oturamıyoruz. Bu durumu yaşamak sınavlara hazırlanan her öğrenci için olağandır.
Bununla birlikte, hele de bazı branşları çalışmakta oldukça güçlük çekmekteyiz. Bu durumdan kurtarmak için bir sihirli değnek olsa da bir veya bir şey bizi motive etse de ders çalışmaya başlasak denir.

Bu durumdaki sınava hazırlanana öğrencilerimize tavsiyemiz:
Motive olmuş olmak ders çalışmaya başlama olarak sonuçlanmış olabilir. Daha da önemlisi sanki ders çalışmaya başlamış olmak sizleri motive etmelidir. Bu asla göz ardı edilmemelidir. “Bitirmek için mutlaka başlamak gerekir” dense yeridir diye düşünüyorum.

Anlaşıldığı üzere başlamadan, hareketlenmeden önce güdülenmeyi beklemek sanki yanış oluyor. Çalışmaya başlayınız, masaya oturunuz motivasyon sanki ardından çok hızlı gelecektir. Konuları anlamaya başladığınızda, öğrenme ile sonuçlandığında o durumda daha istekli olduğunuzu göreceksiniz. İyi ki ders çalışmaya başlamışım ifadesi dilinize gelecektir. Öğrendikçe daha fazla öğrenmek, çalıştıkça daha fazla çalışmak isteği sizde uyaracaktır.

Sabırlı olunmalı, ayrıntıda boğulmamalı ki çalışmak için motive olunsun. Düzenli olmak, disiplinli olmak noktasında daha dikkatli olmanız gerekir. Sınav hazırlıklarınız hızla devam ederken çevrenizdeki insanların ders dışı tekliflerine karşı bir planınız olmalı, onları da kırmadan nerede hayır nerede evet diyeceğinizi bilmelisiniz.

Yeni konular öğrenme kolay bir uğraş değildir. Mutlaka bu süreçte sabır gerekir, dikkat gerekir, bu süreç bilinmelidir ki zahmetlidir. Hazırlıklı olmak gerekir. Uzun soluklu çalışmalar bir irade işidir ve bir inanç işidir. Uzun soluklu gerçekleştireceğine inandığı hedefler koymalı ve onları gerçekleştirmek için sıradan geçici zevk ve isteklerini öteleyebilmelidir.

Bir konuda motive olmak veya istekli hale gelmek için mutlaka aşağıdaki maddeler dikkatle ele alınmalıdır.

1. Kesinlikle bir başkasıyla kıyaslanmayı düşünmemelisiniz, bir kıyaslama durumu ortaya çıkacak olursa, bir önceki halinizle kıyas yapmanız daha uygun olacaktır.
2. Eğer bir problemle karşılaştığınızı düşünüyorsanız onu çözmeden geçmeyeceksiniz
3. Hedefsiz bir çalışma planlaması olmaz; kendinize bir hedef belirleyeceksiniz.
4. Yeni konular öğrenmenin zevkinin farkına varıp merakı sürekli zinde tutmanız gerekir.
5. Çalışmayı kâğıt ve kalemle içi içe yapmalı, not alma, özetleme, altını çizme veya bir başkasına anlatma-anlattırma yol ve yöntemleri tercih edilmelidir.
6. Bazen sizlerde farklı performans düzeyleri olabilir. Bu duruma takılmadan tekrar kendinizi istekli hale getirmenin yollarını aramalısınız.
Bunun sebebini irdeleyecek olursak; isteklendirme düzeyindeki yetersizlik halidir. Yani yeteri kadar motivasyona sahip değilsinizdir. Motive olduğunuz zaman daha heyecanlı ve istekli bir şekilde ders çalıştığınızın farkındasınızdır.
Bu sebepten dolayı öğrenmeye hazır hale gelme ve bu mesajları beynimize iletme, olumsuz mesajlardan geri durma öğrenme ve çalışmak için çok önemlidir. Dersin başına merakla, heyecanla ve aşk-u şevkle oturalım.
7. Kendinizi başarısız hissettiğiniz konularla alakalı olarak değişik sebepler üretmek doğru bir yol ve yöntem değildir. Eğer sınavlarda bu konuları da çözmeniz gerekiyor ve başarınızın anahtarlarından bir tanesi de bu konularsa üzerine gitmelisiniz.
8. Bir plan ve programınız oluştuğuna göre, mutlaka uyum içerisinde sınava kadar bu programı takip etmek en doğru yoldur.
9. Hayatın sosyal yanını ihmal de etmeden, sınavlara hazırlık ile sosyal hayat arasında mutlaka dengeyi bulmak zorundasınız.
10. Metafizik unsurları ihmal etmemeli kendinize dua ettiğiniz gibi birilerinin de size dua etmesini rica etmelisiniz.(Daha etkilisi bir başkasının sizin için ettiği duadır.)

Genellikle anne-babalar sınavlara hazırlanan öğrencilerde bir motivasyon eksikliği sezdikleri zaman öğrencilere ders çalışmaları konusunda bir baskı yapmaktadırlar. Bu durumda beklenen sonucun aksine durumlar ortaya çıkmakta ve öğrenciler ders çalışmamaktadır. Anne ve babaların şunu bilmeleri lazım ki ısrar ve baskı bir motivasyon aracı değildir.

0 cevaplar

Cevapla

Tartışmaya katılmak ister misiniz?
Katkı yapmaktan çekinmeyiniz!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>