Fem Dershaneleri 26 yıldan beri başarıdan başarıya koşan geçmişi ile her zaman Türkiye’nin en seçkin dershanesi olmuştur. Bu başarıların asıl mimarları olan; çalışkan, gayretli, özverili, öğrencisini daima en yükseklere motive eden, branşında uzman değerli öğretmenlerimize teşekkürü bir borç biliriz.
Bir dershanenin başarılı olup olmadığına nasıl karar vermeliyiz?
Bir dershane; tüm öğrencilerine ÖSYM müfredatını en ince detaylarına kadar derslerde anlatıyorsa, Konuları anlatırken en hızlı ve pratik çözüm tekniklerini sunuyorsa, Ders konularını ve çözüm tekniklerini sınırsız sayıda soru üzerinde etüt etme imkânı veriyorsa, Öğretmenler, anlaşılmayan konular ve sorular için ekstra zamanı gönüllü olarak ayırabiliyorsa, Rehber öğretmenlerin sunduğu çalışma planına uymuş, verilen tüm testleri çözmüş bir öğrenci, sınava girdiğinde “A…! ben bu soruları bir yerde görmüştüm!” diyebiliyorsa… O dershane başarılıdır. Bizce FEM, öğrencilerine bu olanakları sunduğu için 26 yıldır yüz binlerce FEM’ li en iyi üniversiteleri, en gözde fakülteleri kazandı, on binlerce öğrenci sınav derecesi yaptı ve FEM, 26 yılda onlarca Türkiye şampiyonluğu kazandı.
FEM’in başarısının temel faktörleri:
Bizce ‘Başarısız öğrenci yoktur, her öğrencinin kendine özel, bireysel bir başarı kulvarı vardır’ Bu inançla, eğitimde grup sistemini kullanarak öğrencileri öğrenme hızına ve biçimine göre sınıflandırdık, Haftalık, aylık, yıllık hedeflere göre ders programı hazırlayarak öğrenciyi sürekli motive ediyoruz, Öğrenciye ders çalışma alışkanlığı ve sevgisi kazandırmak için seminerler uyguluyoruz Danışman öğretmen – öğrenci – veli diyaloguyla sürekli başarı takibi yapılarak problemlere anında çözüm üretiyoruz.
FEM’in eğitim mantığı
Her yıl yaklaşık 1milyon 600 bin öğrencinin katıldığı üniversite sınavları, katılanların ancak % 10’unun, dilediği yeri kazanabildiği zor bir sınavdır. Bu zorluk 2005’te yapılan değişiklikle daha da zorlaşmıştır. Bu nedenle öğrenciler için doğru dershane seçimi ve nitelikli dokümanla çalışmak çok önemlidir. Sınavda, öğrencilerin yıllarca çalışarak edindikleri birikimler, birkaç saatlik bir sürede değerlendirilmektedir. FEM Dershaneleri, öğrencileri bu zorlu sınava hazırlamanın ağır sorumluluğuyla, eğitim sistemini ve sınav hazırlık dokümanlarını tamamıyla yenilemiştir.
Yoğunlaşma alanları
FEM Dershanelerinde öğrenci kendi yetenek ve birikim durumuna göre öncelikle kendi alanındaki ve kulvarındaki soru gruplarıyla karşılaşır. Bu nedenle FEM Dershaneleri olarak öğrencileri hedef ve yetenek aralıklarına göre sınıflandırmanın zaman ve motivasyon açısından çok daha verimli olacağını düşünüyoruz. Bu sistemin diğer önemli bir avantajı da öğrencinin dersten kopmamasını sağlamasıdır.
Daha az detay, daha çok anlatım
Bu sistemin diğer yönü öğretmenle ilgilidir. Sınırlı sayıdaki ders saatlerinde tüm konu detaylarını tüm öğrencilerin anlayabileceği sayıda örnekle anlatmak mümkün değildir. Bu sistemle öğretmenler, farklı gruplara farklı düzeyde öncelikler vererek zamandan tasarruf sağlarlar. Dolayısıyla da daha az konudan daha çok örnek çözmeye, yani daha çok pratik yaparak konuyu pekiştirmeye vakit bulurlar.
Öğrenci Takip Sistemi (ÖTS)
Genel öğrenci psikolojisinde, uzak hedefler öğrenciyi motive etmemekte, onları derslerden soğutabilmektedir. Öğrenciler, ‘yazılıya son gün çalışma’ psikolojisi içinde yılsonunda girecekleri sınava daha hayli zaman var diyerek derslerden uzaklaşabilmekte ve motivasyon yorgunluğuna düşebilmektedirler. Bu nedenden dolayı, FEM’ de üzerinde durulan en önemli konu öğrenci takibi (ÖTS) olmuştur. FEM’ de danışman öğretmenler öğrencilere kısa vadeli, çoklu hedefler vermekte, onları çizelgelerle kontrol ederek onların motivasyonlarını her zaman canlı tutmaya çalışmaktadırlar.