Eşit Ağırlık Tercih Denetlemesi Nasıl Yapılmalıdır?

ÖRNEK TERCİH VE YORUMU-1

  • Adayın okuldaki alanı eşit ağırlık olsun ve en çok istediği bölümler Hukuk, Rehberlik ve Psikolojik Danışma ve Sınıf Öğretmenliği olsun.
  • TM-1 Başarı Sırası 8500
  • TM-2 Başarı Sırası 8650
  • TM-3 Başarı Sırası 8700 olsun
  • Daha çok devlet üniversitesi istemiş olsun

Sıra

Fakülte

Üniversite

P.Tür

2010 Taban Puan

B.Sırası

Şehir

1

Hukuk Fakültesi

Galatasaray

TM-2

544.510

213

İstanbul

2

Hukuk Fakültesi

Fatih ( B.)

TM-2

544.375

216

İstanbul

3

Hukuk Fakültesi

Ankara

TM-2

501.398

3.456

Ankara

4

Hukuk Fakültesi

İstanbul

TM-2

489.644

5.673

İstanbul

5

Hukuk Fakültesi

Dokuz Eylül

TM-2

480.232

8.105

İzmir

6

Rehberlik ve Psik.Dan.

Marmara

TM-3

472.624

10.516

İstanbul

7

Hukuk Fakültesi

Anadolu

TM-2

478.432

8.634

Eskişehir

8

Rehberlik ve Psik.Dan.

Dokuz Eylül

TM-3

470.387

11.356

İzmir

9

Hukuk Fakültesi

Kocaeli

TM-2

472.805

10.468

Kocaeli

10

Hukuk Fakültesi

Ondokuz Mayıs

TM-2

466.818

12.686

Samsun

11

Rehberlik ve Psik.Dan.

Osmangazi

TM-3

466.704

12.786

Eskişehir

12

Hukuk Fakültesi

Yalova

TM-2

465.453

13.234

Yalova

13

Hukuk Fakültesi

Süleyman Demirel

TM-2

466.223

12.907

Isparta

14

Hukuk Fakültesi

Atatürk

TM-2

465.084

13.367

Erzurum

15

Rehberlik ve Psik.Dan.

Erciyes

TM-3

464.693

13.678

Kayseri

16

Rehberlik ve Psik.Dan.

Ondokuz Mayıs

TM-3

463.577

14.175

Samsun

17

Rehberlik ve Psik.Dan.

Gaziantep

TM-3

461.550

15.086

Gaziantep

18

Rehberlik ve Psik.Dan.

Mehmet Akif Ersoy

TM-3

459.781

15.959

Burdur

19

Sınıf Öğretmenliği

Marmara

TM-2

455.140

17.980

İstanbul

20

Sınıf Öğretmenliği

Hacettepe

TM-2

452.725

19.234

Ankara

21

Sınıf Öğretmenliği

Dokuz Eylül

TM-2

450.209

20.588

İzmir

22

Sınıf Öğretmenliği

Balıkesir

TM-2

420.897

42.031

Balıkesir

  • Adayın en çok istediği bölümler hukuk, rehberlik ve psikolojik danışma ve sınıf öğretmenliğidir.
  • Tercih yoğunlaşması 5-15 bin baları sıralarında olmuştur.
  • 6 ve 7 tercihlerde bölümün bulunduğu üniversite etkili olmuştur. Aday Anadolu Hukuk yerine Marmara Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Programında okumayı yeğlemiştir.
  • Tercihlerde daha çok devlet üniversitelerine yer vermiştir.
  • Bölümler arası geçişte başarı sıralarında küçük oynamalar olmasına rağmen istek ön plana çıkartılmıştır.
  • Tutarsız tercih yoktur. Aday kendi alanıyla ilgili tercihlerde bulunmuştur.
  • Aday, en sona 42 binlerde stepne tercih koyup, mutlaka üniversiteye yerleşmeyi amaçlamaktadır.
  • Tercihlerinin tamamını doldurmaya gerek duymamıştır.